כללי

5 עובדות על קסניקל

לירידה במשקל יש לכאורה נוסחה פשוטה – צורכים פחות קלוריות ממה שמוציאים וכך הגוף נאלץ להשתמש במאגרי השומן שבגוף ועודפי השומן נושלים מעלינו. אך כל מי שכבר ניסה לרדת במשקל, יודע כי המציאות מורכבת הרבה יותר, בייחוד אם כבר עשינו כמה דיאטות ששיבשו מעט את חילוף החומרים הטבעי שלנו. לכן, כחלק מתוכנית דיאטה מובנת, ניתן להיעזר היום בתרופות כגון קסניקל המסייעות לזרז את תהליך הירידה במשקל. אז אם אתם מעוניינים ליטול תרופה זו, הנה 5 עובדות חשובות שכדאי לדעת.

אי אפשר לקחת קסניקל בלי מרשם

קסניקל הוא השם המסחרי של התרופה אורליסטט (Orlistat), והמטרה המרכזית שלה היא למנוע ספיגה של שומן במערכת העיכול. התרופה מעכבת אינזימים מסוימים של מערכת העיכול, וגורמת לכך שהשומן עובר לצואה ואינו נותר בגוף. את התרופה אפשר לקבל באמצעות מרשם של רופא/ה, והיא מיועדת לסייע למי שמדד ה-BMI שלו הוא 30 ומעלה, או למי שסובל מעודף משקל המסכן את גופו מסיבות שונות.

ובכל זאת… אי אפשר לאכול מה שרוצים

קסניקל אינה מציעה פתרון קסם. תרופה זו נועדה לתמוך בתהליך הירידה במשקל, אך היא אינה יכולה להחליף דיאטה מאוזנת ומזינה. במסגרת הטיפול בתרופה תידרשו לשמור על תפריט דל קלוריות, לצרוך שומנים במתינות בלבד ולהקפיד על צריכה של פירות וירקות בהתאם למומלץ. בסופו של דבר, המטרה היא להפסיק את השימוש בתרופה לאחר הירידה במשקל, ולשם כך חשוב לבסס אורח חיים בריא ולזכור – התרופה מפסיקה להשפיע כאשר מפסיקים ליטול אותה, ומומלץ שלא לפתח בה תלות לאורך זמן.

חובה ליטול את התרופה בדיוק לפי ההוראות

כמו כל תרופה, גם קסניקל עלולה לגרום תופעות לוואי, ויש לה השפעה רחבה על מערכת העיכול, על הכליות ועל הכבד. לכן, חשוב מאוד ליטול את התרופה אך ורק בהתאם להנחיות הרופא/ה ובמסגרת המינון שהוגדר, ולא יותר מ-3 כמוסות ביום. את התרופה נוטלים בשלמותה (לא מרסקים או חוצים) בעת הארוחה, אך חשוב לשים לב שאם אין בארוחה שומנים אסור ליטול את התרופה.

ישנם מצבים שבהם אסור לקחת קסניקל

קסניקל אינה מיועדת לכל אחד. היא אסורה לשימוש במהלך הריון או הנקה, ואין להשתמש בה גם במגוון של מצבים רפואיים אחרים כגון כולסטזיס או כאשר קיימת בעיה כרונית של ספיגה במערכת העיכול. מלבד זאת, במקרה של נטילת תרופות אחרות כגון נוגדי קרישה, גלולות למניעת הריון ואפילו ויטמינים מסוימים, ייתכנו תגובות בין-תרופתיות העלולות לסכן את חיי המטופלים. לכן, לפני נטילת התרופה חשוב ליידע את הרופא/ה בדבר ההיסטוריה הרפואיות (מחלות ומצבים רפואיים), התרופות והתוספים שאתם נוטלים.

חשוב להקפיד על מעקב רפואי בעת נטילת התרופה

התחלתם טיפול בקסניקל ואתם מתחילים לרדת במשקל? מצוין! אך אל תשכחו לשים לב גם למצבכם הבריאותי הכללי. מכיוון שקסניקל היא תרופה המשפיעה על ספיגה של שומן במערכת העיכול, היא עלולה גם להשפיע על מאזן הוויטמינים שחלקם מסיסים בשומן. מלבד זאת, במצבים רפואיים מסוימים, כגון סוכרת מסוג 2, יש לבצע בדיקות דם באופן סדיר כדי לבדוק את השפעת התרופה על כל מערכות הגוף. לכן, הקפידו על מעקב רפואי, דווחו לרופא/ה על כל תופעת לוואי ושימו לב לתחושתכם הפיזית והנפשית.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button