כללי

חשיבותה של רפואת שיניים

מבין כל הדיסציפלינות השונות, אין ספק כי רפואת שיניים הינה אחת החשובות ביותר. אנשים נוטים לעיתים להמעיט בערכה כיוון שלא כל חולי גורם לנזק מידי. דבר זה גורם לאנשים לחשוב כי אין חשיבות גבוהה לרפואת השיניים וכאשר יתחילו הכאבים אזי משמעות הדבר שהגיע זמן הטיפול. אך למעשה אם לא יטופלו השיניים באופן סדיר, מצבן הרפואי יחמיר עד כדי איבוד השיניים ונזק משמעותי לחלל הפה. נשאלת השאלה, באילו מקרים טמונה חשיבותה של רפואת השיניים ?

חשיבות שיניים מטופלות ובריאות

  • טיפול בתחלואים בחלל הפה- אין ספק כי בראש ובראשונה חשיבותן של שיניים מטופלות קשורה לשמירה על בריאות כל חלל הפה. שיניים אשר אינן מטופלות כראוי עלולות לגרום לנזק קל או כבד ממצב של פגיעה בדנטין השן ועד מצב של איבוד שיניים או זיהומים שונים בחלל הפה. במקרים בהם נוצרים זיהומים הטיפול עלול להפוך מטיפול פשוט לטיפול כירורגי מסובך ושימוש באנטיביוטיקה.
  • אסתטיקה- מעבר לחשיבות רפואת השיניים ברמה הבריאותית, קיימת חשיבות עצומה לרפואת השיניים גם מבחינה אסתטית. החיוך הוא אחד הדברים הראשונים אשר רואים באדם שזה עתה מכירים. דמיינו כי מגיע אליכם אדם לראיון עבודה כאשר שיניו צהובות ונראות כי אינן מטופלות כראוי. אין ספק כי דבר זה יפגע ברושם הראשוני וירתיע אתכם מלהתקרב לאותו אדם, על אחת כמה וכמה לשכור אותו.

באיזה רופא שיניים לבחור ?

קיימים בישראל מאות רופאי שיניים וכאשר יש צורך בטיפול קשה להחליט למי מהם לפנות. על מנת לבחור ברופא הנכון יש לבחון מספר נתונים:

  • תחום התמחות מרכזי- בתחום רפואת שיניים קיימות התמחויות רבות ושונות. על מנת לבחור ברופא המתאים עליכם לוודא שהתמחותו המרכזית מתאימה לבעיה ממנה אתם סובלים. לדוגמא, אם אתם זקוקים רק לניקוי שיניים ואבן אין צורך בפנייה לרופא המתמחה ביישור שיניים. אל תחששו להתקשר למרפאתו של הרופא ולברר עם המזכירה את הפרטים הללו.
  • וותק וניסיון- בתחום הרפואה קיימת חשיבות עצומה לוותק ולניסיונו של הרופא. אין ספק כי רופא שיניים בעל ניסיון של 10 שנים יועדף על פני רופא שיניים בעל ניסיון של שנה. אין זה דווקא אומר שרופא זה איננו מקצועי אולם ברוב המקרים עדיף שלא להסתכן. כמובן שמורכבות הבעיה קשורה בכך קשר הדוק. אם מדובר בטיפול סתימת חור אזי כל רופא שיניים יכול להתמודד עם טיפול זה. אך אם מדובר בטיפול מורכב הכולל עקירות, כתרים וכדומה עדיף לפנות לרופא המנוסה יותר.

וכהמלצה לסיום, מעבר לרמת המקצועיות, אחד הדברים החשובים בבחירת רופא שיניים הינו האישיות שלו. חשוב כי רופא השיניים שלכם יהיה אדיב, מרגיע ונעים. כך תוכלו לקבל טיפול מקצועי באווירה נעימה ונוחה ולחזור לטיפול נוסף בעת הצורך.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button