כללי

הפחתת ליחה

אנשים רבים סובלים בעיקר בתקופת החורף מליחה. לרוב מדובר ברוק שמתערבב עם ריר שמופרש מדרכי הנשימה ומצטבר בחלל הפה לאחר שיעול. מחלות רבות שקשורות לדרכי הנשימה מייצרות שיעול מלווה בכיח. ישנם סוגים רבים של ליחה שנבדלים זה מזה בצבע, במרקם ובמקור. הפחתת ליחה היא תחום רחב שנחקר רבות שכן מדובר בתופעה מציקה שמלווה בריחות לא נעימים, בטעם רע והינה בעלת אפקט שמעיב על איכות החיים של הסובלים ממנה.

סוגים שונים של ליחה

אדם בריא מפריש לרוב ליחה בצבע שקוף או בצבע לבן. סוג זה נספג באופן טבעי בגוף ועל כן הפחתת ליחה כזו היא לרוב עניין של מה בכך. כאשר צבעה צהוב המקור שלה הוא לרוב זיהום חיידקי. גם ליחה ירוקה מקורה לרוב בזיהום ובמידה והירוק נוטה לחום ייתכן ומדובר בעדות לדלקת ריאות. אנשים מעשנים מפרישים לרוב ליחה חומה ובמידה והיא מכילה דם ייתכן ומקורה בסרן ריאות או שחפת.

דרכים שונות להתמודד עם התופעה

לעתים מלווה הליחה בגודש באף, בשיעול חזק או חלש ובקשיי נשימה. מכשיר אדים קרים הוא דרך מצוינת לסייע בתהליך של הפחתת ליחה. מדובר במכשיר שמסוגל לפעול במשך כל שעות היממה ועיקרון פעולתו הוא פיזור רסיסי מים קרים לחלל החדר. הוספה של תמציות צמחים כגון אקליפטוס יסייעו להקלה על הגודש. מספר טיפות יספיקו כדי להפיץ את החומר בחלל החדר. בעת רכישת מכשיר כזה יש לוודא כי הוא נושא תו תקן של מכון התקנים וכי הוא אינו מרעיש יתר על המידה.

שיטות נוספות שעוזרות בתהליך של הפחתת ליחה מוכרות לנו מהרפואה הסינית. מדובר בין היתר על הימנעות מאכילה לילית, העדפה של מזונות קלים לעיכול על פני מזונות שומניים וכבדים והעדפה של מזונות חמים על פני קרים. כמו כן ישנם לא מעט תוספי מזון שמסייעים בהפחתת הליחה כגון זרעי אשכולית, אנזימי עיכול שונים ועוד. מזונות שנחשבים למועילים הם בין היתר שיפון מלא, סלרי, רוקט, שעועית אזוקי, חומץ תפוחים ומיץ לימון. כמו כן חשוב להימנע במידת האפשר ממוצרי חלב ניגר לסוגיהם השונים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button