כללי

הדברות – כל מה שצריך לדעת

ממש מעבר לקירות הבית שלכם מתקיים עולם שלם של יצורים שחיים חיי טבע הישרדותיים. אם אלה חתולים, ציפורים, מיני זוחלים, מכרסמים שונים ומגוון סוגי חרקים. לכל יצור ישנו תפקיד אקולוגי משמעותי בשטח המחיה שלו, אך לעיתים הוא מאבד כיוון ופולש לתוך המרחב הפרטי שלנו – בני האדם.

במקרים כאלה, כאשר מסתננים לבית ולגינה יצורים חיים שאינם אמורים להיות בהם, יש להזמין הדברה מקצועית שתקטול את המזיקים ותסלק אותם מהמקום בו הם לא אמורים להיות.

3 שיטות נפוצות להדברת מזיקים

קיימות מגוון שיטות להדברת בעלי חיים, מהן מוצלחות יותר ומהן פחות, חלקן קוטלות ואחרות מסלקות וכמובן יש את ההדברות הירוקות והביולוגיות שגורמות הכי פחות נזק לסביבה, לחיות מחמד ולבני אדם.

להלן שלושת שיטות ההדברה הנפוצות ביותר – 

  1. הדברה כימית – שימוש בחומרים כימיים חזקים שגורמים למותם של המזיקים ומובילים לתוצאה הרצויה של שטח נקי ממזיקים. עם זאת, חשוב לציין כי חומרים כימיים עלולים לגרום נזק לסביבה ואף להוות סכנה בריאותית לבני אדם. על כן, יש הרבה שמעדיפים את האופציה שנייה של הדברה ירוקה.
  2. הדברה ירוקה – שימוש בחומרי הדברה שקוטלים את המזיקים אך אינם מהווים סכנה תברואתית לסביבה. חומרי הדברה ירוקים מיוצרים בדרך כלל על בסיס צמחים וזה מה שמעניק להם את השם "ירוק" וגורם להם להיות יותר ידידותיים לבני אדם, לחיות מחמד ולסביבה.
  3. הדברה אלקטרונית – בהדברה מסוג זה מתבצע שימוש במכשירים שונים המפיקים רעשים מסוימים בתדרים גבוהים מאוד אשר אינם נשמעים לאוזן אנושית. המזיקים ששומעים את הרעשים הללו, מסתלקים מהמקום מכיוון שהם לא מחבבים אותם בלשון המעטה. 

כמו כן, ניתן להשתמש במכשירים שגורמים לזעזועים מסוימים בקרקע, מה שמטריד את בעלי החיים וגורם להם לחפש מקום מחיה אחר.

הדברת עכברים מקצועית

במידה ונתקלתם בעכברים בביתכם או בגינה שלכם, כדאי לכם מאוד להזמין שרותי הדברת עכברים מקצועית. מה הדגש על מקצועי? ובכן, עכברים הם מסוג המזיקים שכאשר הם מתנחלים במקום מסוים קשה מאוד להוציא אותם משם ויש צורך לשלב מספר שיטות הדברה על מנת לוודא כי המכה מוגרה לחלוטין. במקביל לפעולות ההדברה השונות, יש לבצע גם טיפול מונע שיוודא כי העכברים לא יוכלו לחזור בקלות לאותו מקום לאחר שתפוג השפעת חומרי ההדברה.

מדביר עם רישיון בתוקף

כבר קרו אינספור מקרים מצערים של הרעלות ופגיעות בעקבות שימוש בחומרי הדברה לא מפוקחים שניתנו על ידי מדבירים חובבניים. על כן חשוב לזכור כי הדברת עכברים מקצועית וכן כל הדברה אחרת של מזיקים, חייבת להיעשות רק על ידי מדביר מקצועי אשר לו רישיון הדברה בתוקף. חשוב לזכור כי הדברה היא מקצוע כמו כל מקצוע אחר וכאשר מחפשים מדביר מקצועי חשוב לוודא שהוא אכן מחזיק ברישיון מטעם משרד החקלאות.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button