כללי

הטיפול הרפואי באי שליטה בסוגרים

בכל הקשור אל אי שליטה בסוגרים הרפואה המודרנית מציעה מגוון שיטות טיפול יעילות. חשוב להבין כי מקרים של בריחת שתן או אי שליטה בסוגרים המובילה לבריחת צואה הם מקרים נפוצים, ורבים מאוכלוסיית גיל הזהב חווים תופעות מן הסוג הזה. מלבד אמצעי היגיינה מוכחים כמו חיתולים למבוגרים ניתן גם לפנות לאפיקים רפואיים. אך יחד עם זאת, האבחנה באיזה סוג של אי שליטה מדובר ומה המשמעות שלה חיונית לצורך קבלת הטיפול. הסוגים הנפוצים של אי שליטה בסוגרים הם בריחת שתן במאמץ הנובע כתוצאה מריפיון בשרירי רצפת האגן, זיהומים בדרכי השתן או אי שליטה הנובעת ממצב קוגנטיבי או מגבלה גופנית. הצורך באפיון הוא מיידי ולכן בכל מקרה של בריחת שתן כדאי לפנות לרופא מוקדם ככל האפשר.

בדיקות ואבחנה

הבדיקות לגבי אי שליטה בסוגרים מתחלקות גם הם למספר סוגים. ישנן בדיקות בסיסיות כמו בדיקת שתן או אולטרסאונד, אך קיימות גם בדיקות מקיפות יותר כמו בדיקות ציסטוקופיה ובדיקות אורו-דינאמיות. במקרים של בריחת צואה יש לבחון את המצב בעזרת המנומטריה האנו רקטאלית וניתן גם להיעזר באולטרסאונד. מבחינת טיפולים, עבור אי שליטה בסוגרים ניתן להתמקד בטיפול תרופתי אשר מרגיע את השלפוחית ומנגד ישנן שיטות תרגול לשרירים או טיפולים התנהגותיים. במצב בו אי שליטה בסוגרים נמצאת במצב קריטי ישנה גם אפשרות לפנות לניתוח. כאשר מצבי אי השליטה לא ניתנים לטיפול תכשירי עזר כמו חיתולים למבוגרים או מוצרי ספיגה אחרים נחשבים אידיאליים. רבים מהמבוגרים לא יודעים זאת, אך מלבד החיתולים ניתן לרכוש מכנסונים, פדיות, מגבונים או סדיניות אשר מקלים על ההתמודדות ומשפרים את רמת איכות החיים.

משפרים את איכות החיים כבר היום

אוכלוסיית המבוגרים לא צריכה לסבול בימינו מבריחות שתן. חיתולים למבוגרים הם אופציית ההתמודדות הטובה ביותר ולכן היא מומלצת גם על ידי רופאים. הדרך הטובה ביותר להבטיח טיפול יעיל היא להתאים בין חיתולים למבוגרים לבין סוג בריחת השתן, ולכן ישנם חיתולים המיועדים להרטבות קלות, בינוניות או כבדות. במידה והמבוגר אינו מרגיש ביטחון בעת פנייה לרופא ניתן גם לקבל ייעוץ דיסקרטי בעזרת אתרי האינטרנט. בכל מקרה, כדאי לזכור כי חיתולים למבוגרים הם חלק בלתי נפרד משגרת גיל הזהב. הירידה בדימוי העצמי והדאגה הם תסמיני לוואי לא רצויים אשר ניתן בקלות להיפטר מהם. כל מה שצריך לעשות הוא לאזור אומץ, להכיר בבעיה ולהבין כי היא לגיטימית. ההשלכות החברתיות והרפואיות של בריחות שתן אמנם אינן פשוטות, אך הן ברות טיפול. בכל הקשור אל עלויות ומחירים, מוצרי ספיגה אינם נחשבים יקרים והתועלת שלהם מוכחת. אם אתם או הקרובים אליכם חשים כל סוג של מבוכה, צרו קשר כבר היום עם החברות המובילות המייצרות מוצרי ספיגה וגשו להתעניין בנושא.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button