תזונה נכונה

קינואה טובה לכוווווולם!

אמנם השנה שכונתה "שנת הקינואה" הגיעה לסיומה, אך נראה שהקינואה עצמה כאן להישאר. היא נחשבת לאחד מהמאכלים המזינים ביותר ביקום!!!! ואם אתם עדיין חדשים בנושא ועוד לא כל כך מכירים את הקינואה, אז חשוב שתקראו את השורות הבאות, ייתכן ותגלו שאתם מפספסים מזון נפלא, שמתאים לכולם, גם לכם.

קינואה נקייה מגלוטן. אנחנו מכינים ואוכלים את הקינואה כאילו הייתה דגן, אבל מנקודת מבט בוטנית הקינואה היא קרובת משפחה של סלק או תרד. החלק בקינואה שאותו אנחנו אוכלים הוא למעשה הגרעין, אם כי ניתן בהחלט לאכול גם את העלים שלה. מבשלים אותה ממש כמו אורז והיא מושלמת למי שמחפש מזון נטול גלוטן.

קינואה לחובבי בריאות. קינואה היא פרוטאין שלם. היא נחשבת לסופר-פוד, קרי: למזון שמכיל את כל חומצות האמינו- אסיד הדרושות לנו ואשר לא ניתן להפיק מהגוף שלנו. היא אחד המזונות הבריאים ביותר שיש, אפילו נאס"א אומרים כך, ומצרפים אותה למסעותיהם בחלל.

קינואה לבשלנים ולטבחים. יש יותר מ-100 סוגים שונים של קינואה. החוקרים סיווגו כ-120 סוגי קינואה. רובינו מכירים את הקינואה האדומה, השחורה והלבנה אבל יש עוד סוגים רבים. הקינואה הלבנה היא הכי נגישה בחנויות, את האדומה אנחנו פוגשים פעמים רבות בסלט קינואה, מאחר והיא נוטה לשמור על הצורה שלה גם לאחר הבישול, ולקינואה השחורה יש טעם קצת מתקתק. יתרה מכך, אפשר למצוא בקלות יחסית גם פתיתי קינואה וקמח. כיף לעבוד איתה במטבח ואפשר לעשות איתה הרבה מאוד מעדנים משובחים.

קינואה לצמחונים ולטבעוניים. הקינואה היא אחד המאכלים הפופולאריים בקרב צמחונים וטבעונים ואפשר לומר שבזכותם וגם בזכות חובבי הבריאות התוודענו אליה. הקינואה מגיעה אלינו מהרי האנדים שבפרו ובוליביה והיא תוספת נהדרת לתפריט של צמחונים וטבעונים שלעיתים סובלים מחוסרים תזונתיים וגם מחפשים להעשיר את התפריט שלהם במזון חדש, טעים ומעניין שאינו מן החי.

קליספרס: מתכון לסלט קינואה בנגיעות יווניות.

***מתאים ל-4 סועדים

המוצרים הדרושים:

1 כוס קינואה.

2 מלפפונים – יש לחתוך אותם גס.

1 בצל סגול בינוני–קטן – לפרוס דק.

1/2 כוס זיתי קלמנטה – לקצוץ דק.

2 עגבניות גדולות או כוס וחצי עגבניות שרי – לחתוך.

קובייה אחת של גבינת פטה – לחתוך לקוביות גסות.

1 פלפל ירוק בהיר – לחתוך לקוביות גדולות.

עליי אורגנו משלושה גבעולים.

4 כפות שמן, רצוי שמן זית.

2 כפות מיץ לימון או חומץ יין לבן.

מלח.

הכנה:

תחילה יש לבשל את הקינואה. מוסיפים את הקינואה לסיר עם מים רותחים ועם מלח ומבשלים למשך 15 דקות או כאשר רואים שגרגירי הקינואה הופכים לשקופים. מסננים ושוטפים כדי שהקינואה תצטנן מעט.

בשלב הבא לוקחים קערה גדולה ולתוכה יוצקים את הקינואה המסוננת ואת שאר המצרכים. מערבבים הכול היטב, ומגישים.

בתאבון!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button