כלליתזונה נכונה

היתרונות הבריאותיים של הבננה

הפרי הטרופי המיוחד הזה הגיע אלינו מדרום מזרח אסיה, ולמרות שצמחי הבננה גבוהים יותר מרוב האנשים- הם נחשבים לעשב מבחינה בוטנית ולא לעץ.

יש עוד הרבה עובדות מפתיעות על הבננה. יש כ-200 זנים שונים של בננות, ואומנם הזנים התרבותיים שאנחנו מכירים בארץ אינם מכילים גרעינים, אבל במקור פירות הבננה מצמיחים גרעינים בגודל של חרצני זיתים. אז אם אי פעם תשוטטו ביערות טרופיים ותרצו לקטוף בננה, תזכרו שכדאי להיזהר ולשמור על השיניים מפני החרצנים שלה.

צהובה ועסיסית, רכה ללעיסה ועם קליפה שמאפשרת לקחת אותה בקלות בתיק האוכל- הבננה היא הפרי המושלם. בשילוב של תזונה מאוזנת ומגוונת, יש לבננה הרבה יתרונות בריאותיים ותזונתיים.

פצצה של אנרגיה

הבננה מכונה פצצת אנרגיה צהובה, ויש לכך סיבות טובות מאוד. הבננה מכילה עמילן, ועם תהליך הבשלתה הוא מתפרק לסוכרים- גלוקוז, סוכרוז ופרוקטוז. המבנה הכימי של הסוכרים הללו מספק לגוף אנרגיה זמינה להפעלת השרירים והתהליכים הביולוגיים השונים. בגלל שהבננה מכילה גם סיבים תזונתיים, היא מסייעת לפעילות עיכול תקינה ולפירוק איטי של הסוכר. השילוב ביניהם מוביל לכך שהבננה תורמת לעלייה מתונה של רמות הסוכר בדם- תכונה חשובה לשמירה על שובע.

פצצה של אשלגן

הבננה עשירה מאוד באשלגן- יסוד חיוני מאוד לתפקוד של מערכות רבות בגופנו. האשלגן חשוב בראש ובראשונה לפעילות תקינה של הלב, ומחסור בו עלול להוביל להתפתחות של הפרעות קצב. מחסור באשלגן נגרם בגלל תזונה לקויה, הזעה מרובה, נטילת תרופות משתנות ועוד. האשלגן חשוב גם לפעילות התקינה של השרירים, ואף מסייע בהורדת לחץ דם- כך שהבננה מומלצת למי שסובלים מיתר לחץ דם.

עשירה בוויטמינים ומינרלים

פרט לאשלגן, הבננה מכילה רשימה ארוכה של ויטמינים ומינרלים החיוניים לנו. ביניהם ויטמין B6, שהוא חשוב במיוחד לתהליכים של פירוק ויצירת חלבונים, ייצור כדוריות דם אדומות ופעילות תקינה של מערכת העצבים. גם אנשים הסובלים מאנמיה ייהנו מיתרונותיה של הבננה, כיוון שהיא עשירה גם בברזל.

פרט לכך היא גם מקור נהדר לחומצות אמינות חיוניות, וגם מקור לטריפטופן- אשר מומר בגוף לסרוטונין, ולכן היא משפיעה גם על מצב הרוח ויכולה לסייע לאנשים הסובלים מדיכאון.

בננה מוסיפה המון

כשיש כל כך הרבה זנים של בננות, יש אינספור דברים שאפשר לעשות עם הפרי המופלא הזה.

הבננה מומלצת בתור חטיף ביניים במהלך היום, או כמקור של אנרגיה זמינה לפני פעילות גופנית מאומצת. זאת בגלל שהיא קלה לעיכול ואינה מכבידה על הגוף. מאחר ואין צורך לשמור אותה במקרר, אין שום בעיה לקחת אותה בתיק האוכל.

בגלל מתיקותה הטבעית היא מתאימה מאוד לקינוחים מסוגים שונים. אפשר לאכול אותה טרייה בסלט פירות, או לשלב אותה בתבשילים ומאפים שונים. וכאשר הבננה בשלה מאוד היא הופכת רכה ומתאימה לשימוש כמחית, או כתחליף למרכיבים שומניים באפייה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button