הריוןיופי וטיפוח הגוף

אימון ספורט לנשים בהריון

על אף המיתוסים שנקשרו בין פעילות ספורטיבית לבין הריון ועל אף הקולות הגורסים כי לאישה בהריון אסור להתעמל או להתאמץ – פעילות ספורטיבית מבוקרת ומותאמת למצב העדין יכולה להיות חיובית עד מאוד לאישה ולעובר, לווסת את קצב העליה במשקל, להפחית את הסיכוי לחלות בסכרת, להקל על בעיות עיכול ואפילו לגרום ללילה להיות פחות כואבת. אז מה מותר לעשות בהריון? וכיצד נבחר פעילות מתאימה?

הכלל הראשון: בחרי את מה שטוב לך

לא כל פעילות מתאימה לכל אחת. אם היית מתאמנת סדרתית לפני ההריון, וודאי תוכלי להרגיש את הגוף שלך ולדעת ממה את נהנית ומה יעשה לך טוב ואם לא הזזת ולו שריר אחד – יש סיכוי שתגלי שהאתגר הספורטיבי מועצם יותר. הכלל הראשון לבחירת סוג הספורט שתבחרי לעשות תלוי במידה רבה ביכולות שלך. הנה כמה סגנונות פעילות מתאימים:

  1. התעמלות מים

שחיה נחשבת לאחת הפעילויות המומלצות עבור נשים בהריון, שכן העומס על השלד והמפרקים פוחת באופן משמעותי ואין חשש שהשלד יקרוס תחת המאמץ. כיום תוכלו למצוא מגוון אפשרויות של התעמלות מים ייעודיות עבור נשים בהריון – גם עבור כאלה שלא התעמלו באופן משמעותי לפני ההריון. המים מקלים על תנועת הגוף ומאפשרים תזוזה רכה יותר (ובינינו, כל גורם שמבטיח לך שהמשקל מהבטן ירד ממך, גם אם לפרק זמן קצר – מבורך מיד).

  1. פילאטיס

הריוניות רבות בוחרות בפילאטיס כספורט המועדף עליהן. אין ספק שהפעילות הספורטיבית הזו, שאינה כרוכה במאמץ מוגזם ובהזעה מיותרת, מתאימה באופן מושלם להריון. אימוני הפילאטיס והתרגילים הספציפים שתבחרי לבצע נגזרים במידה רבה משלב ההריון בו את נמצאת – אם בתחילת ההריון נתמקד בשרירי הבטן העמוקים כדי שיהיו מסוגלים לשאת את המשקל שיופעל עליהם בהמשך, בשליש השני נתמקד במפרקי הירכיים, בחיזוק רצפת האגן וכן בפיתוח הגמישות הכללית, ובשליש השלישי והאחרון (הללויה) יתמקדו התרגולים בעיקר בעבודה על שיווי משקל.

  1. יוגה

שיעורי יוגה והתרגילים הכלולים בהן מתאימים באופן מושלם לשלבי ההריון השונים. ביוגה כל מתעמל עושה את מה שהוא מסוגל ואת מה שעושה לו טוב – ובזמנים כאלו אין המלצה טובה מזו. במהלך תרגולי היוגה השונים תעבדי על המפרקים, תחזקי את השרירים ותעשי את הדברים הללו באופן מותאם להריון, מבלי לסכן את עצמך ואת העובר.

הכלל השני: הקפדה על בטיחות

לא משנה באיזו פעילות גופנית תבחרי (אם בכלל) – חשוב מאוד להתחשב במצב הגופני בו את נמצאת. נשים שההריון שלהן נמצא בסיכון או שהמצב הגופני שלהן לא מושלם, חייבות להבין לפני – בעזרת ייעוץ רפואי – מה מותר להן לעשות וכיצד, לא להתאמץ באופן מוגזם ולעבוד רק עם אנשי מקצוע מוסמכים שיוכלו להזהיר אתכם בעת הצורך מתנוחות לא מומלצות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button