יופי וטיפוח הגוף

אחרי ניתוח אף? קבלו כמה טיפים להחלמה מהירה

ניתוח אף הינו הניתוח הפלסטי הפופולרי ביותר בעולם (בארץ הינו במקום השני, ונושף בעורפו של ניתוח הגדלת חזה), ונחשב על ידי מנתחים רבים לפסגת האמנות הפלסטית אליה ניתן להגיע. כיום הניתוח נחשב לבטוח במיוחד, ונעשה תחת טכניקות מתקדמות, והמלוות בפעולות כירורגיות מינימליות אשר מאפשרות משך החלמה מהיר, וחזרה לשגרה כבר בתום ימים בודדים מיום ביצוע ההליך.

בעוד תופעות הלוואי הינן מופחתות באופן משמעותי מאשר בעבר, לרב תחוו כאלו אשר נחשבות לנורמליות ,– כאבים (במידה רבה ב-24 השעות שלאחריו), רגישות למאכלים חריפים (אשר מגרים את ריריות האף אשר הן רגישות במידה רבה לאחר הניתוח), וטשטוש בעקבות ההרדמה. בנוסף, מיד לאחר הניתוח יוכנסו לאפכם שני טמפונים על מנת לספוג את הדם, ובנוסף יורכב עליו סד אשר מטרתו קיבוע האף ומניעת תזוזה.

בעוד משך ההחלמה התקצר באופן ניכר בזכות ההתקדמות העצומה של הרפואה הפלסטית, אחרי ניתוח אף חשוב להקפיד על מספר נקודות על מנת לסייע לאזור להחלים במלואו ובאופן מהיר יותר

אמנם הרפואה התקדמה ומשך ההחלמה התקצר משמעותית אך יש לזכור שהאף נמצא במצב רגיש בימים שלאחר הניתוח וחשוב מאוד להקפיד על הנקודות הבאות כדי לשמור על החלמה בריאה!

  • הניתוח יכול להתבצע הן בהרדמה מקומית או מלאה, ובכל מקרה לאחריו לרב תהיו מסוחררים במידה אשר לא תאפשר לכם להיות מאחורי ההגה, ועל כן חשוב לבקש מחבר קרוב \ להתלוות אליכם.
  • הימנעות מתזוזה בימים הראשונים: לאחר הניתוח העצמות חלשות ועל כן, במטרה לשמור על התוצאות גם לאחר סיום תקופת ההחלמה, חשוב להימנע מכל פעילות פיזית בימים שלאחר הניתוח (מאותה סיבה בדיוק מולבש על אפכם סד לאחר הניתוח).
  • הימנעות מחשיפה לשמש: העור עדיין מאוד מגורה ועל כן חשוב מאוד להימנע משמש באופן מוחלט בימים הראשונים שלאחריה, ואף לא להגיע לידי חשיפה מלאה בחודש שלאחר הניתוח.
  • תרגילים לאף: חשוב – אין לבצע את התרגילים ללא אישור מפורש מהרופא המנתח, וכן לשקול לבצעם מינימום חודש לאחר הניתוח. מנותחים רבים יסכימו עם הקביעה שלחיצות חוזרות באזורים מסוימים באף אשר ביכולתם להקל על הכאבים באזור המנותח לאף לסייע בתהליך ההחלמה.
  • הגעה לביקורות: חשוב ביותר, וזוהי אף הנקודה החשובה ביותר, להישמע באופן מדויק להוראות הרופא, להחליף את התחבושות הרפואיות, לשמור על האזור נקי, ולהגיע לביקורות במרפאה. חשוב לעקוב אחר תופעות הלוואי המתלוות לניתוח ונחשבות לנורמליות, ובאם הינן חורגות מטווח הזמן הנורמלי – ליידע את הרופא המנתח.

חשוב ביותר להקפיד על הנקודות המצוינות לעיל אחרי ניתוח אף, על מנת לעזור ולאפשר לאף להחלים בצורה המהירה והטובה ביותר, ולשוב לשגרת חייכם בהקדם האפשרי וליהנות ממראה אפכם החדש, והסימטרי.תוכלו לקרוא אודות ההחלמה מניתוח אף בהרחבה בעמוד הבא

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button