כללי

טיפים למניעת קמטים בעור

מצב בריאותו של העור והמראה האסתטי שלו הוא פעמים רבות תוצאה של גורמים גנטיים שאותם לא ניתן לשנות. יחד עם זאת, שמירה על העור היא תנאי הכרחי לשיפור המראה שלו. במאמר זה יפורטו מספר צעדים העשויים לסייע במניעת היווצרותם של קמטים מוקדמים בעור.

הסיבות להאצת הזדקנות העור

התרבות המערבית והטכנולוגיה הקיימת היום הביאו לפיתוחו המהיר של העולם. אך את התפתחויות אלו מלווה קצב חיים מסחרר שנודעות לו השפעות שאינן בהכרח מטיבות. סגנון החיים כיום יוצר סביבה לחוצה הרבה יותר, ולחץ נפשי הוא כידוע אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בריאותו של העור ועל בריאות הגוף בכלל. גם התזונה הכוללת במקרים רבים מזון מהיר בעל ערך תזונתי נמוך, פוגעת במראהו של העור. לכל גורמים אלו המביאים להאצת הזדקנות העור, מתווספים מנהגים כגון עישון וחשיפה לקרני שמש חזקות הפוגעות באלסטיות של העור. קיימים כמובן גורמים סביבתיים נוספים שבהם קשה לשלוט כמו זיהום אוויר, אך ישנן פעולות שאותן ניתן לנקוט על מנת לצמצם את הנזקים לעור.

לא מוותרים על מסנן קרינה

חשיפה מתונה לשמש היא כמובן דבר רצוי, שכן היא המאפשרת את היווצרותו של ויטמין D בגוף האדם. יחד עם זאת, מדינת ישראל בורכה בימי שמש רבים ועל כן חשוב מאוד להקפיד להשתמש במסנן קרינה, ורצוי בכזה המכיל אבץ. באופן זה ניתן יהיה להגן על העור מפני קרני UVA מבלי לגרות אותו. גם כשבוחרים במוצרי קוסמטיקה כדאי לבחור בכאלו המכילים מקדמי הגנה כנגד קרינה. עבור מי שיש לו עור שמן או מעורב מומלץ לבחור בתכשירים נטולי שומן המותאמים במיוחד לסוג עור זה.

ויטמינים ונוגדי חמצון

ויטמינים הן מרכיב חיוני התורם למראה עור מוצק ובריא. חשוב כמובן לצרוך אותם באמצעות תפריט התזונה היומיומי, אך היום קיימים גם מוצרי טיפוח הכוללים בתוכם את הוויטמינים ואת נוגדי החמצון ההכרחיים לעור. הנודע שבהם הוא כמובן ויטמין A שמסייע בתהליך בניית הקולגן ועל כן מאפשר להשיג מראה מוצק הרבה יותר. גם ויטמין C, הקיים בפירות הדר, הפך למרכיב מרכזי במקדמי הגנה ובתכשירים קוסמטיים מסוגים שונים. יש אפשרות לבקש מרופא העור מרשם לוויטמין C שאותו ניתן למרוח על העור. כך אפשר לשמור על רמת הקולגן ולעכב את היווצרותם של קמטים חדשים. מלבד צריכה של ויטמינים, כדאי לדאוג לאכול כמות מספקת של פירות וירקות נוגדי חמצון, וגם שתייה של תה ירוק תסייע לשמור על העור.

אימוץ אורח חיים בריא

שימוש במקדמי הגנה ובתכשירים קוסמטיים מתאימים תורם לשמירה של מראה העור ולשיפורו, אך לצד זה חשוב להשתדל לנהל אורח חיים בריא שבלעדיו יהיה קשה מאוד לשמור על בריאות העור או על בריאות הגוף בכלל. מלבד הימנעות מחשיפה לשמש, מומלץ מאוד שלא לאמץ מנהגים מזיקים כגון עישון. החומרים המזיקים שבסיגריות פוגעים באלסטיות של העור, ועל כן מעודדים את היווצרותם של קמטים. הקפדה על תזונה נכונה ושתיית מים מספקת תעניק לגוף את חומרי הגלם שלהם הוא זקוק כדי להגן על העור ולשמור עליו לאורך שנים.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button