כללי

מהי השתלת שיניים עם הרמת סינוס

אחד מהתחומים הפופולאריים ביותר של רפואת השיניים וזה אשר מושך אל הקליניקות לטיפולי שיניים רבבות (ואף יותר) של מטופלים מדי שנה הוא תחום השתלות שיניים. מאמר זה יגולל בפניכם מהי השתלת שיניים עם הרמת סינוס ומה ההבדל בינה לבין שיטות אחרות של השתלה.

השתלת שיניים – טיפולי העתיד

השתלת שיניים מהווה את הפתרון הטוב ביותר עבור כל אדם אשר סובל משיניים חסרות בפיו או אדם אשר חייב לעקור חלק משיניו וזאת משום בעיות דנטאליות שונות. אם בעבר, הייתה סברה כי חסר של שיניים מאפיין לרוב את הקהילה המבוגרת, אך כיום רבים יודעים כי פעמים רבות יכולים להיתקל בתופעה זו ובכל גיל, וזאת משום תחזוקה לקויה של השיניים, מחלות חניכיים שונות, סיבות גנטיות או משום עקירה של שן או שתיים. בכדי להשלים את מקומן של שיניים חסרות, אנשים פונים אל מומחה בתחום השתלות שיניים, על מנת שידאג לתחליף אסתטי הולם. כיום, השתלת שיניים היא השיטה החדישה ביותר לשיקום של הפה במקרה של שיניים חסרות.

מהי הרמת סינוסים?

דבר חשוב עליו מסכימים כל מומחי השיניים אשר מבצעים השתלות של שיניים הוא שכל אדם המעוניין בהשתלה חייב להיות בעל עצם גבוהה, רחבה וחזקה. יש לזכור כי השתלה מערבת קידוחים בעצם ועיקר הצלחת ההשתלה באה לידי ביטוי פעמים רבות במצב עצם הלסת. במצבים רבים העצם אינה מספיק חזקה ואינה רחבה דיה וזאת משום שחיקה מאסיבית של העצם. במצבים בהם העצם אינה במיטבה הסינוסים מנסים לתפוס את המקום של העצם והם מתחילים לצנוח מטה ולהתרחב. במצב כזה חובה לעבור פרוצדורה וטיפול של הרמת סינוס. כאן הרופא המומחה מעבה את העצם וזאת על ידי החדרת חומר מיוחד דמוי עצם בין הסינוס לבין העצם המקורית בפה. לאחר מספר חודשים הגוף מתחיל לאמץ את החומר החלופי עד אשר הוא מגדיר אותו כחלק מהעצם הרגילה בפה. בשלב זה ניתן לבצע השתלת שיניים. (בדרך כלל לוקח שמונה חודשים ועד שנה).

סוגים שונים של הרמת סינוסים

חשוב לדעת כי ישנן טכניקות שונות של הרמת הסינוסים ביניהן הרמה פתוחה, הרמה סגורה והרמה אשר מתבצעת על ידי בלון. בחירת השיטה תמיד תיעשה על ידי הכירורג וזאת בהתאם להתאמה של השיטה אל מצב פיו של המטופל. הדברים אשר משפיעים על בחירת השיטה הם גובהה של העצם וכן איזו כמות של חומר מילוי עצם דרוש. השיטות הן:

  • הרמה פתוחה של סינוס – כאן מדובר על ניתוח בו מחוררים את עצם הלסת, רואים את כל החלל של הסינוס ומחדירים אל חלל זה את הכמות הדרושה של תחליף העצם. שיטה זו מתאימה לאנשים אשר זקוקים להרמה הכוללת החדרת כמות גדולה של תחליף עצם.
  • הרמה סגורה של סינוס – כאן הפתח הוא קטן מאוד, הגישה יותר עדינה, הפרוצדורה אינה מבוצעת תוך שהמנתח רואה את כל חלל הסינוס. השיטה מתאימה להחדרת כמות קטנה של תחליף עצם.
  • הרמה באמצעות בלון – כאן מדובר על הרמה סגורה משוכללת. הפתיחה של חלל הפה וההפרדה בין הסינוס לעצם נעשית על ידי לחץ המוחדר לתוך בלון וזאת במקום כלי ניתוח כמו אזמלים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button