כללי

איך פילינג בריא לגוף?

טיפולי הפילינג (Peeling) הינם טיפולי החייאת העור הוותיקים ביותר בעולם, ולמעשה נמצאו עדויות לשימוש בטכניקות השונות כבר במצריים העתיקה (קילוף העור התבצע לרב על ידי שפשוף קליפות של פירות וירקות בעור הפנים, ואף פיסות עור). כיום, עם ההתקדמות העצומה של הרפואה האסתטית, ניתן למצוא בשוק מגוון רחב מאוד של טכניקות, החל מקלות המקלפות את שכבות העור העליונות, ועד לאלו המגיעות לשכבות התחתונות, אשר מטרתן קילוף העור.

איך פילינג בריא לגוף?

רבות דובר על חשיבות הטיפולים, והשפעתם על הגוף והנפש. אם כן, מהי בעצם אותה השפעה? כאמור, מטרת הטיפולים הינה לבצע קילוף (עדין עד גס) של תאי העור המתים, ובזאת בעצם לאפשר לתאים חדשים לצמוח תחתם, ולהקנות לאזור מראה עור חלק ובריא.

בעצם הקילוף, הגוף מקבל הזדמנות "לנקות" את האזור הפגוע, וזאת על ידי מספר התהליכים הבאים בעקבותיו. הקילוף מאפשר תחלופה של דם באזור הפגוע, והזרמת דם חדש, נקי, ומלא בחומרי הזנה אשר מסייעים לתאים בתהליך ההחלמה.  

סוגי פילינג

יש להבחין בין מספר טכניקות פופולריות במיוחד לביצוע פילינג, אשר נבדלות אחת מהשנייה בעיקר בשכבות העור בהן מתבצע הקילוף.

להלן פירוט הטיפולים הפופולריים ביותר:

  • פילינג שטחי: כאמור, ההבדל בין הטכניקות טמון בעומק השכבה בה מתבצע הקילוף, וכשמה – מתבצעת על שכבת העור החיצונית. קילוף העור מתבצע על ידי חומצה גליקולית בריכוז נמוך, ואליו מתלוות תופעות לוואי מינוריות. הטיפול מתאים לתופעות עור קלות כגון פצעי אקנה קלים וכן פיגמנטציה.
  • פילינג בינוני: הינו רמה אחת מעל הפילינג השטחי, ומתאים למקרים קשים יותר פגיעה בעור. פילינג בינוני מתבצע על ידי חומצת (TCA) בריכוז גבוה יותר, ויחד אתה גם תופעות הלוואי משמעותיות יותר – אדמומיות, רגישות ולעיתים כאבים. יתרונו של הטיפול לעומת הפילינג העמוק, הינו בכך שאינו מחייב כל השגחה \ אשפוז לאחריו. 
  • פילינג עמוק: נחשב לטיפול הקשה, אך גם היעיל ביותר לשיקום והחייאת העור. הטיפול מחויב להתבצע תחת השגחה של רופא עור מוסמך, מאחר והקילוף מתבצע עד לשכבת הדרמיס – העמוקה ביותר. בעקבות כך שמתבצע על ידי חומצה בריכוז גבוה (מעל 60%), קילוף העור יהיה משמעותי, וכזה המחייב משך החלמה הנע בין מספר שבועות לחודשים.

בעוד כל אחד מן הטיפולים (ישנם עוד סוגים רבים) מתאים לרמה אחרת של פגיעה בעור, חשוב להיוועץ עם קוסמטיקאית (או רופא עור מוסמך במקרה של פגיעה עמוקה) בדבר הטיפולים המתאים לכם ביותר. בנוסף, חשוב להבין את ההשלכות שבטיפולי קילוף עור אגרסיביים יותר, כדוגמת הפילינג העמוק.

אין טיפולי פילינג הכרחיים רק במקרה של פגיעה קלה או אף עמוקה בעור, אלא ניתן לבחור בהם כחלק מתחזוקה תקינה של גופינו ועורנו. לטיפולי פילינג באופן שוטף השפעה חיובית מאוד על בריאות העור, וכמובן – הרגשתינו הכללית. 

מאמר זה נכתב בעזרת אתר פילינג –peelling4skin.co.il

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button