כללי

כתר זרקוניה

פה מלא בשיניים לבנות וישרות מוכיח על שמירה נכונה של היגיינת הפה ועל בריאות תקינה. כמו כן הוא מוסיף לחיוניות הכללית של האדם ולחיזוק הביטחון העצמי שלו.

יש אנשים שבורכו באופן טבעי בשיניים ישרות לבנות ונוצצות, אולם אלה שלא זכו לשתי שורות של שיני פנינים, עדיין יכולים לשגר חיוך נפלא בעזרת שתלים דנטליים.

בניגוד לשיניים תותבות נשלפות, אין חשש שהשתלים יחליקו מהפה או ישמיעו קולות מביכים. כמו כן, השתלים נראים טבעיים, והם גם מורגשים כך בפה. לכן, הם מהווים תחליפים ראויים לטווח ארוך.

היום, שתלי טיטניום (שהוא חומר מתכתי) הם השחזורים השימושיים ביותר בתחום השתלות השיניים. זאת, הודות לשיעור ההצלחה המרשים שלהם,  כ-98% הצלחה בשתלים בלסת התחתונה וכ-91% הצלחה בשתלים בלסת העליונה.

עם זאת, לאחרונה, נכנסו תחליפים חדשים לשוק השתלים והכוונה היא לשתלי זירקוניום. כמו האיכות של כתרי זרקוניה  כך גם שתלי זרקוניה מציעים דיוק רב יותר, חוזק ואסתטיות, לעומת שתלי הטיטניום המסורתיים.

מהי הזרקוניה? ובכן zirconia היא דו תחמוצת זירקוניום (ZrO2), חומר שידוע גם בשם "פלדה לבנה". חומר זה התגלה עוד בשנת 1789 על ידי הכימאי הגרמני MH Klaproth.

השימוש בכתרי הזירקוניה נועד בעיקר לצרכים אסתטים לכן מומלץ למקם אותן בשיניים הקדמיות ששם יש חשיבות גדולה לאסתטיקה.

הודות למאפיינים יוצאי הדופן של חומר זה, כולל עמידות גבוהה לשברים ועמידות כימית, הפכה הקרמיקה שמבוססת על זרקונה לחומר הגלם המועדף לייצור ציוד למעבדה וליישומים מגוונים בעולם הרפואה.

בשל עמידותו הגבוהה,עם השנים, כתרי הזירקוניה מתחילים להיכנס לשימוש גם עבור השיניים האחוריות.

יתרונותיו של חומר הזרקוניה:

מאחר ובאופן טבעי צבעו של חומר זה הוא לבן, גם כתר זרקוניה וגשרי זרקוניה הם מאוד נקיים בצבעם הלבן ודומים לשיניים הטבעיות. בהיבט האסטטי אחת העובדות הבולטות היא המראה של השן בעת שינויים באור ובתאורה. בניגוד לכתרי המתכת האטומים, שתלים וכתרים מזירקוניום מאפשרים לאור לעבור דרכם והם "מתנהגים" כשן רגילה.

כיום, נעשה שימוש נרחב בחומר זה בתעשיית הרכב והמטוסים, וביישומים רפואיים כמו החלפת מפרקים, כתרים וגשרי שיניים.

לקריאת מאמר נוסף  http://www.ravivclinic.co.il/heb/page.php?instance_id=4&actions=show&id=59

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button