כללי

נזקי שמיעה הנגרמים ממועדונים

המוזיקה החזקה המושמעת במועדונים ואפילו מוזיקה בווליום גבוה מידי במערכת הסטריאו הביתית או באוזניות המחוברות אל מכשיר הסלולר שלנו יכולה לגרום לירידה בשמיעה באופן מהותי. שמיעת מוזיקה בווליום גבוה, במיוחד אם מדובר על תופעה אשר חוזרת באופן קבוע ולאורך זמן יכולה לגרום ל'צפצופים באוזניים' בתחילה, ולבסוף אף לנזק אמיתי, ללקות שמיעה ואפילו לחירשות מוחלטת.

הסיכוי לנזק של ממש לשמיעה נקבע בהתאם לחוזק הרעש שאליו נחשפתם, משך הזמן שבו הייתם חשופים לאותו הרעש ומאפיינים אישיים הקשורים לסבילות לרעש חזק. אם גם אתם, כמו מרבית האוכלוסיה למעשה, נתקלתם בצלצולים בלתי פוסקים באוזניכם לאחר חשיפה ממושכת לרעש חזק, זהו דבר שאין לזלזל בו. כדאי שתדעו אותם צלצולים הם לא פחות מנורת אזהרה לגבי נזק אפשרי לשמיעתכם, ומן הסתם מומלץ להמנע מהם כמה שרק ניתן.

 

איך בודקים מהו רעש חזק מידי?

ללא מכשירי מדידה המיועדים לבדיקת חוזק הרעש, כלומר רמת הדציבלים של רעש או צליל מסוים, קשה לומר באופן אבסולוטי מהו רעש חזק מידי אשר יש בו כדי לסכן את השמיעה. יחד עם זאת כלל האצבע אומר שבמידה ואתם חשופים לרעש אשר מאלץ אתכם להגביר את קולכם כאשר אתם משוחחים עם אדם שנמצא במרחק של שני מטרים או פחות מכם, זהו בהחלט סימן שהרעש שבסביבתו אתם נמצאים הוא חזק מידי . הדבר החכם והנכון ביותר שתוכלו לעשות הוא למהר להתרחק מאותו מקור רעש במהירות האפשרית.

אילו נזקי שמיעה יכולים להגרם כתוצאה ממוזיקה רועשת במועדונים?

אם אכן הייתם חשופים לרעש חזק וממושך, סיכוי גדול שתחושו צלצולים באוזניים. תופעה זו היא זמנית ואמורה לחלוף תוך פחות מעשרים וארבע שעות. יחד עם זאת, חשיפה ממושכת לרעש באופן קבוע יכולה בהחלט לגרום ללקות שמיעה של ממש המאופיינת בצפצופים קבועים או באוזניים או צפצופים אשר באים ונעלמים לסירוגין גם אם לא נחשפתם לאחרונה למקור רעש חזק מידי.

אותם צפצופים פוגעים באופן ניכר באיכות חייהם של הסובלים מהם מכיוון שהם גורמים לחוסר יכולת להתרכז, לבעיות שינה ובו בזמן ירידה בשמיעה באופן הדרגתי עד לכדי איבוד השמיעה.

אם בריאותכם ואיכות חייכם חשובה לכם, עשו לעצמכם טובה ענקית והשתדלו להמנע, כמה שרק ניתן, ממקורות רעש חזק. אמנם היום זה אולי נראה כמו 'שטות' או פגע חולף. יחד עם זאת בטווח הרחוק עלול הדבר לבוא לידי ביטוי בדמותן של ירידה בשמיעה, לקות שמיעה ובכל מקרה לכך שיכולת השמיעה תרד באופן מהיר מהצפוי.

אם אין לכם ברירה ואתם נאלצים להית חשופים למקור רעש באופן קבווע במסגרת העבודה למשל, הקפידו להצטייד בכל ציוד העזר הדרוש כמו אטמי אוזניים.  היום זה אולי נראה כמו טרחה מיותרת – בעתיד, זהו הדבר שיכול להציל את שמיעתכם!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button