כללי

3 טיפים לשמירה על אורך חיים בריא בגיל המבוגר

לרוב, בגיל מבוגר נחשפים יותר מתמיד לסיכונים בריאותיים שונים. אלה שלושה טיפים, אשר עשויים לסייע לשמור על אורח חיים בריא גם בגיל מבוגר:   

 

מציאת משקאות חלופיים

האדם המודרני רגיל לשתות המון סוגי משקאות מלאכותיים. אנו מוסיפים למים ממתיקים שונים, מגוון טעמים, כולל מלאכותיים, המים לעתים מוגזים – יש אינספור שיטות לעשות את המשקה יותר "מעניין" ביחס למים פשוטים. חלק מה"טריקים" האלה בלתי מזיק אבל אחרים, דוגמת הוספת סוכר, פשוט לא בריאים. צריכת קפאין מוגזמת למשל, נמצאה קשורה להופעת "בריחת שתן" – תופעה ידועה ונפוצה בעיקר אצל נשים (אצל כשליש מהן במהלך החיים). יש לכך אמנם פתרונות דוגמת תחתונים חד פעמיים לבריחת שתן שמסייעים באופן מיידי להתמודד עם המצב. מצד שני, במצב של בריחת שתן הרופאים ימליצו בכל מקרה על שינוי הרגלים, כולל צמצום עישון וגם צמצום צריכת הקפה. אז מה שותים במקום זאת? ראשית, בנושא הממתיקים יש כיום אלטרנטיבות רבות. ממתיקים מבוססי אספרטיים למשל. בפועל, ממתיקים אלה אינם בדיוק בטעם של סוכר ולכן מתוך הרגל, רבים לא מעוניינים בהם. אבל תנו להם הזדמנות ותגלו, שלעתים זה עניין של התאמת הממתיק האלטרנטיבי למשקה שממתיקים איתו. תה למשל, עשוי לא ללכת טוב עם אספרטיים. אבל אם אתם שותים תה רק לעתים נדירות, אפשר להשתמש לשם כך בסוכר רגיל – שום אסון לא יקרה. דבר חשוב מאוד נוסף – לא לשכוח חומרי טעם טבעיים למשקאות – דבש, לימון וכמובן פירות שונים שניתן לעבד בבלנדר. 

 

לזוז

יש האומרים, ש"מה שלא זז, מחליד!". זה הוא עקרון פשוט, שממנו נגזרת תובנה פשוטה אבל רבת עוצמה: אם תזוזו חלק ניכר מהיום, גם אם לא מדובר בתנועה ספורטיבית מאומצת במיוחד, הדבר יסייע מאוד מבחינה בריאותית. יש כיום כידוע מגוון רחב מאוד של פעילויות ספורט שניתן לעשות ולצידן, אפשרויות פשוטות יותר כמו הליכה. עוד מומלץ, לפזר את מקטעי הפעילות לאורך היום, בכדי לספק לגוף גיוון. נאמר שיש לכם כמה "סידורים" לעשות ברחבי הבית, במקביל לעבודה רבה בישיבה (למשל מול מחשב). מוטב לקום כל חצי שעה לעוד "סידור" קטן, לחזור להמשך העבודה בישיבה, לקום שוב אחרי כחצי שעה וכן הלאה. לגוף חשוב גיוון.  

 

להירגע

מתח נפשי הוא אחד מגורמי הסיכון הבריאותיים, אשר קל יחסית להפחית. לבטל אותו לחלוטין אמנם לא פשוט, אבל להפחית במידה רבה, בהחלט אפשרי. זאת, מאחר שמתח הוא אצל רובנו הרגל. הכוונה, להשארת מצב המתח ללא מענה. לדוגמא: אם התרחש במהלך יום העבודה אירוע מרגיז, התחושות השליליות בנידון עשויות להישאר בתודעה במשך שעות רבות וליצור נזק מתמשך. אם לעומת זאת מתרגלים להתייחס למקורות הנזק האלה ולטפל בהם בהקדם באופן יזום, אקטיבי, ניתן לצמצם את המתח ובהתאם, למזער את נזקיו השונים. 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button