יופי וטיפוח הגוףיחסים

איך משמרים יחסים בין בני זוג למשך הרבה שנים?

גם הזוגיות הטובה והבריאה ביותר בעולם חווה רגעי משבר, קשיים ואתגרים – ואת זה חשוב לומר כבר בראשית הדברים, שכן כדי להבין כיצד נוכל לשמר את מערכת היחסים שלנו באופן המיטבי, עלינו להפנים שקשיים שונים הם חלק מהזוגיות ולא בהכרח מצביעים על יחסים הסובלים מחוסר התפתחות או השקעה. אז איך משמרים את כל הטוב שבזוגיות? איך מסייעים לגחלת לא להיכבות – ולהיפך, רק להתעצם? הנה כמה טיפים חשובים לזוגיות מוצלחת.

הבינו שאתם שונים

בחרנו בבני הזוג שלנו כי יש בהם תכונות רבות שמצאו חן בעינינו. אנחנו מרגישים איתם הרמוניה, נוחות והתאמה – ועבור זוגות רבים התכונות הללו והאהבה הגדולה בסופו של דבר גורמות להיבלע זה בתוך זה, ולטשטש את הגבולות בהם מתחיל האחד ומסתיים האחר. ועל אף שאנו יודעים שאנו שני בני אדם שונים, עדיין קשה לנו להפנים זאת ולתרגם זאת ברמה המעשית. כדי לשמור על הטוב המשותף שלנו חשוב מאוד להבין את המקום של בני הזוג בחיינו ולהבין שאנו שני אנשים שונים, עם העדפות שונות, עולם רגשי שונה, רקע שונה וחוויות נפרדות שהביאו אותנו להיות מי שאנחנו היום.

הפרידו בין תשוקה לאינטימיות

ככל שחולף הזמן, בני הזוג שלנו הופכים להיות האנשים הקרובים לנו ביותר. אנו מבלים איתם מדי יום, ישנים יחד, אוכלים יחד ומקיימים חיים משותפים יחד. החוויות המשותפות שלנו "מותכות" זו אל זו, וככל שחולפות השנים אנו מוצאים את עצמנו חווים אינטימיות רבה עם בן הזוג – אך כזו שבאה על חשבון התשוקה הטבעית שלנו. זוגות רבים חווים קושי בגישור שבין תפקיד הבעל/אישה לבין תפקידי האבא/אמא – ועל הפערים הללו צריך לגשר. כיצד עושים זאת? מבינים שבכל רגע נתון אנו חובשים 'כובע' אחר – אך עדיין לוקחים איתנו את הכובעים האחרים בחיינו לכל מקום. כשאנחנו מתפקדים כהורים, אנו עדיין בני זוג. וכשאנחנו בני זוג וחווים תשוקה משותפת – אנחנו עדיין הורים.

נישואים מושלמים? רק באגדות

הנישואים שלנו לא צריכים להיות מושלמים, אך אנחנו כן צריכים לשאוף להשלמה. במילים אחרות: כדי שזוגיות תעבוד לאורך זמן, אנחנו חייבים לזנוח את הקונספט של "והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה" מאגדות הילדים ולהבין שזוגיות טובה טמונה במחוות הקטנות ובחיים עצמם. היא נבנית לאט לאט, מתוך אמון הדדי ואמונה בדרך המשותפת – ובעיקר, אהבה ורצון שהקשר יצליח. ברגע שנזנח את הקונספט השגוי של נישואים מושלמים (שלא באמת קיים), נצליח לראות את החיים הטובים שלנו כפי שהם – אחרי הכל, האהבה לובשת אינספור צורות, ורובן כוללות מחוות קטנות, תשוקה גדולה ורצון אמיתי בהצלחת הקשר. הקסם האמיתי, זה ששמור באמת לאגדות, מתרחש כששני בני הזוג מצליחים להתגבר על הקשיים ועל השוני ביניהם – וסוללים דרך משותפת ומרגשת.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button