כללי

איך להתכונן למעבר בין העונות?

עונת המעבר היא זמן להתחדשות, רענון ושינוי. האוויר משתנה, העונה מתחלפת, והגוף מכין את עצמו לעתיד לבוא. לצד הרוח החיובית והרענון המבורך, מערכת החיסון שלנו עומדת במבחן לא פשוט בתקופות הללו. שינויי הטמפרטורה החדים, מזג האוויר ההפכפך ובעונת האביב – גם האלרגיות והוירוסים השונים החוגגים, הופכים את המעבר בין העונות למאתגר במיוחד עבור לא מעט אנשים. אז איך מתכוננים בהתאם וממזערים נזקים? הנה כמה טיפים שיכינו אתכם לעונה הבאה לקראתנו לשלום.

נא להתארגן בהתאם

השמש יוצאת החוצה ומחממת את העולם אחרי תרדמת חורף ארוכה, והיא עושה לנו חשק להשיל את הסוודרים המגושמים ולהתהדר בגרדרובה האביבית שהמתינה לנו בסבלנות בימים הגשומים. הטיפ הזה נכון למעבר בין עונת החורף לקיץ ולתקופת האביב, אך רצוי לאמץ אותו בחום: השמש בחוץ מטעה, לכן אל תמהרו להיפרד מבגדי החורף הארוכים. לא זו בלבד, אלא שכשהשמש שוקעת, הטמפרטורות צונחות באופן משמעותי. הצטיידו בהתאם בלבוש ארוך ושמרו על חום גופכם בעת הצורך.

שמרו על סביבה נקיה

עד שמזג האוויר מתייצב, חשוב לשמור על בית מחומם היטב, בעיקר בערבים. בתקופת האביב והסתיו, האוויר בחוץ סובל מזיהום לא מועט ולכן רצוי להקפיד על חלונות סגורים ולשאוב אבק מאיזורים מועדים לפורענות – כמו השטיח בסלון, למשל. האוויר המלוכלך והאבק השורץ בכל פינה מגבירים את הסיכוי ללקות באלרגיות שונות ומשונות ובוירוסים. אם אתם אסמטיים, סובלים מאלרגיות או רגישים לשינויי מזג האוויר באופן כללי – הקפידו על סביבה נקיה שבעתיים.

שמירה על בריאות השיער

בעונות המעבר הקרקפת שלנו מתייבשת, מגרדת ומתקלפת. התוצאה היא שיער שנראה לא בריא וחסר חיוניות, מראה לא נעים ולא מעט סבל. מה עושים? מזינים את השיער מבעוד מועד. הזינו את השיער בחומרים עשירים בלחות שירככו את השיער ויעניקו לו ברק, ויסייעו לו להתחזק ולא להישבר בקלות. כמו כן, העדיפו שימוש בחומרים טבעיים בלבד, שיסייעו לקרקפת שלכם להתקלף פחות ולהבריא מהר יותר.

העשירו גם את הנפש

דיכאון עונתי הוא לא שכיח במיוחד. לא מעט אנשים סובלים, דווקא בתקופת המעבר, מתחושת בדידות, עצב בלתי מוסבר וחוסר אנרגיה. כדי להיערך מבעוד מועד ולסייע לנפש שלנו להרגיש טוב יותר, ניתן לפעול בכמה מישורים. הראשון הוא להעשיר את הגוף באומגה 3, הידועה כתורמת למצב הרוח ולחיוניות. הדרך השניה להתמודדות היא הקפדה על פעילות גופנית סדירה, שידועה כממריצה ומשחררת אנדרופינים התורמים למצב הרוח וגם הימנעות ממצב בו אתם נשארים לבד ומרגישים בודדים. העדיפו חברת בני משפחה וחברים, עסקו בפעילויות שמשמחות אתכם – ותראו כיצד תרגישו טוב יותר.

עונות המעבר הן לא ספק תקופה מאתגרת שעשויה להשפיע על כל אחד באופן שונה. אם נתכונן אליה היטב, נלמד כיצד הגוף שלנו מגיב ובאיזו דרך ניתן להתמודד עם התופעות הללו – נרגיש טוב יותר, ונצלח את המעבר בין העונות בשלום.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button