כללי

טיפים למניעת דלקת בדרכי השתן

אחת התסמונות היותר נפוצות אצל בני אדם זוהי דלקת בדרכי השתן. למרות שזו מוכרת כתופעה נשית הרי שישנם גברים רבים שסובלים גם הם מתופעה זו. דלקת בדרכי השתן היא כואבת, היא לא נעימה וחוסר טיפול נכון עלול לגרום לסיבוכים והחמרה משמעותית של המצב.

מה עושים? איך מונעים וכיצד מטפלים?

ישנם אנשים שאצלם דלקת בדרכי השתן היא תופעה כרונית, אחרים חוטפים אותה כתוצאה מסיבות כאלה ואחרות. דלקת ברכי השתן נוצרת כתוצאה של חדירת חיידקים לאיזור. ציפוי רירית השלפוחית מגיב בתגובה דלקתית בתהליך ההתמודדות עם החיידקים.

מהדלקת סובלים נשים וגברים גם יחד, כאשר בעוד שאצל הנשים מדובר על תופעה שהיא שכיחה יותר בגילאים הצעירים, בתקופות של תחילת קיום יחסי מין ובתקופות שבהן אין וסת במשך זמן רב. אצל גברים שכיחות התופעה גדלה דווקא בגילאים המתקדמים יותר.

המצב אצל גברים ונשים הוא שונה מעט. אצל נשים התופעה מתרחשת בדרך כלל משום שצינור השופכה שלהן קצר, מה שאומר שהמעבר של חיידקים מפי הטבעת אל הוגינה הוא קצר וסבירותו גבוהה. אצל גברים צינור השופכה הוא ארוך מאד מה שאומר שהדלקות מתרחשות בעיקר כתוצאה מזיהום שנמצא בדם ופחות מחדירה חיצונית של חיידקים. עצירת שתן למשך זמן רב מהווה את הגורם המרכזי להיווצרות של הדלקת אצל גברים. אצירת השתן מאפשרת תנאים נוחים לחיידקים שהגיעו לאיזור דרך הדם לייצר דלקתיות.

  • שתו מיץ חמוציות כדרך קבע. זו אינה אגדה אורבנית ולא תרופת סבתא. הוא יעזור לכם למנוע וכך גם לטפל במקרים שבהם הדלקת רק החלה.
  • הקפידו על הגיינה. הדבר רלוונטי בעיקר לנשים, משום שהן חשופות יותר להשלכות של העדרותה. הקפידו לנגב היטב את איזור פי הטבעת לאחר כל יציאה. את הניגוב יש לעשות כנגד כיוון הנרתיק ולא אליו בכדי להרחיק את החיידקים ולא לקרב אותם.
  • הקפידו על אכילה של תפוחים וסלק. אלה מנקים את הדם ויסיעו להקטין את כמות החיידקים בו, מה שיקטין את הסבירות להיווצרות רובד חיידקי באיזור השופכה.
  • במקרים שבהם הדלקתיות נוצרת כתוצאה מקיום יחסי מין טיפול אנטיביוטי יעשה את העבודה. כמובן שבמקרה כזה יש להיוועץ ברופא וליטול אנטיביוטיקה אך ורק באישורו.

בכדי לאבחן דלקת בדרכי השתן חייבים רופא, אבל יש לה סימנים מספיק מובהקים בכדי שתוכלו להבין שזה מה שמדובר בו. צורך למתן שתן תכוף הוא אחד התסמינים המובהקים. צבע שתן עכור, ריח חריף וצריבה בעת מתן שתן גם הם תסמינים מובהקים של דלקת. במקרים מסויימים לדלקת עלול להתלוות גם חום. במקרה כזה מדובר על תסמין שבמסגרתו גם הכליות מעורבות בדלקת.

הדלקת כשלעצמה היא אינה מסוכנת וניתן לטפל בה בקלות ובמהירות, יחד עם זאת, הזנחת טיפול עלולה להוביל להחמרה ואף לבעיות חמורות, לכן חשוב מאד לטפל בה במהירות ויסודיות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button