כללי

חליטות תה – למה זה כל כך בריא?

אנחנו בעיצומו של החורף. קר לנו, רטוב והגשם מטפטף בחוץ ללא הפסקה. בנסיון להתחמם, ואחרי שכבר לבשנו אינספור שכבות לבוש, אנחנו מרתיחים מים ומחפשים אחר משקה חם לשתות שיספק אותנו ויחמם אותנו בו זמנית. אחד המשקאות הפופולריים ביותר והמלך הבלתי מעורער של החורף הוא ללא ספק התה. אך מעבר להיותו זמין וטעים, הוא גם מציע בריאות לא מבוטלת! ברוב חליטות התה אין סוכר, כמעט ואין קלוריות ואין בהם חומרים משמרים, וזה רק חלק קטן ממה שהופך אותן לבריאות כל כך. הנה כמה חליטות תה שיעשו לכם חשק להכין כוס מיטיבה ממש.. עכשיו!

  1. נענע

אחת החליטות הפופולריות בישראל. מה הופך את הנענע לבריאה? במנטול המצוי בנענע קיימות תכונות אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות והוא מכיל שפע נוגדי חימצון. בנוסף, מכילה הנענע גם ויטמינים מסוג מגנזיום, חומצה פולית ו- 2B.

מלבד לשתיה, יש הנוהגים להשתמש בעלי הנענע כדי להקל על כאבי ראש, כאבי בטן, בעיות עיכול או גזים, ואפילו לחיזוק המערכת החיסונית.

  1. ג'ינג'ר

החריף – החמים הזה הוא לא רק כיפי במיוחד בליל חורף קר, אלא גם, מסתבר, בריא במיוחד! הג'ינג'ר ידוע כמקל על כאבי גרון ונוגדי החימצון שהוא מכיל מסייעים בתופעות של בחילות והקאות וגם מחזקים את המערכת החיסונית, ולכן הוא מומלץ עבור נשים בהריון ונמצא כמקל על תסמיני ההקאות שהן חוות. יחד עם זאת, אסור להגזים בשתיית חליטות ג'ינג'ר ובכל מצב כדאי להתייעץ עם הרופא, במיוחד במצבים בהם נמצא האדם בקבוצת סיכון.

  1. לימונית

הטעם הנפלא של הלימונית חרג כבר מזמן מגבולות חליטות התה, והוא משמש גם במשקאות, גלידות ובמסטיקים – אך מלבד טעמה הנהדר, היא גם בריאה! החומר השולט בלימונית ומקור הבריאות שלה נקרא ציטרל, והוא ידוע כמקל במיוחד על מערכת העיכול. בנוסף, כשערכו מחקר על משתתפים ששתו בכל יום 4-8 גרם אבקת עלי לימונית במשך חודש בכל יום, בדיקות הדם שלהם הראו עליה לא מבוטלת ברמת ההמוגלובין, מספר כדוריות הדם האדומות וכן טסיות הדם.

  1. פסיפלורה

חליטת הפסיפלורה האקזוטית היא מקור נהדר לוויטמין C ולנוגדי חימצון ההופכים לויטמין A ואחראיים בסופו של דבר על בריאות הנשימה והעור ועל בריאות העין.

הבשורה המדליקה ביותר בכל הקשור לבריאות שלכם ולחליטת הפסיפלורה היא שהיא עשויה לפתור לכם לא מעט בעיות שינה. במדינות אמריקה ובמדינות נוספות נהגו להשתמש בחליטה הזו כדי להקל על חרדה וכן לסייע בהירגעות והירדמות מהירה ועמוקה.

  1. לואיזה

מלבד טעם המנטה החמצמץ והארומה הנהדרת הנודפת מחליטת הלואיזה, נחשבה הלואיזה בשנות קדם כמרגיעה וכמאזנת, ונוגדי החימצון הקיימים בה נמצאו כמונעים התפתחות תאים סרטניים. מה שעוד תורם לבריאותה היא העובדה שהיא מתוקה בפני עצמה, וגם אם אתם חובבי סוכר מושבעים – תופתעו לגלות שייתכן ולא תיאלצו להוסיף לחליטה ולו גרגר אחד כדי להמתיק אותה.

גם טעים במיוחד, גם מחמם בימי החורף הקרים ובעיקר – מלא בבריאות! חליטות התה מחכות למלא אתכם בכל מה שטוב בטבע.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button