בריאותכללי

איך להתמודד עם נדודי שינה?

מסתבר שכיום, דווקא בעידן מתקדם זה, ישנם לא מעט אנשים הסובלים מנדודי שינה והם מתקשים להירדם. לא רק שמצב זה מותיר אותנו עייפים למשך כל שעות היום, בנוסף הם מוצאים את עצמם לא מרוכזים, אולי גם מדוכדכים ואף מתקשים לתפקד בזמן העבודה.

לחץ, לחץ, לחץ…

אנו חיים בעידן מודרני שיוצר לא מעט לחצים, אנו חשים מתוחים, לחוצים, עמוסים, ממהרים להספיק הכל, ולאחר מכן, כמובן שנרצה גם ליהנות קצת. לצאת למסעדה טובה, להצגת תיאטרון, פאב, או סתם כך לרבוץ על הכורסא מול הטלוויזיה. הזמנים בהחלט השתנו, אנשים מנצלים את שעות הפנאי. בעבר הם היו נוהגים להשכים בעת הזריחה ולהקדים לישון בשעת השקיעה.

כמה שעות מומלץ לישון כל לילה?

הדעות על כך יכולות להיות חלוקות, אולם ישנה הסכמה כי כל אדם מבוגר נדרש לשבע שעות שינה בממוצע מידי לילה. שינה מספקת תורמת לחיזוק המערכת החיסונית וגם שומרת על הבריאות שלנו, הן מהפן הפיזי והן מהפן הנפשי. כאשר אדם כלשהו סובל מנדודי שינה ואיננו ישן מספיק שעות, הוא יהיה חשוף יותר להופעת מחלות שונות.

איך להתמודד עם קושי להירדם ונדודי שינה?

מנקרים? לא טוב

רצוי מאוד להימנע מנמנום עוד טרם הולכים לישון. והיה ותנמנמו למשך זמן קצר, הדבר יחמיר את הפרעת נדודי השינה שלכם, ואם אתם מותשים מעייפות וחייבים לתפוס נמנום, רצוי שיהיה זה נמנום קצר, ולא בשעות הערב. אנשים הנוטים להירדם במהלך היום, יתקלו ביותר הפרעות נדודי שינה  בשעות הלילה. אחה"צ, ישנה ירידת מתח מסוימת, הם מאבדים את האנרגיה שלהם וחשים עייפות. ובכן זהו לא הזמן ללכת לישון, אלא לצאת החוצה לשאוף אוויר, ללכת ברגל, הכל רק לא להיכנס למיטה.

מה באשר לשתיית משקאות מעוררים?

מכירים מישהו שלא אוהב קפה? ישנם כאלה השותים כמה וכמה כוסות מידי יום, בין היתר בכדי לשמור על ערנות, במיוחד בזמן העבודה. אכן, כן מומלץ לשתות את המשקה המריר בשעות הבוקר, וגם מעבר לכוס אחת, אולם בשעות מאוחרות יותר, החל מהצהריים, רצוי להימנע מקפאין. הוא נחשב לחומר מעורר ועלול לגרום לשיבוש בדפוסי השינה. אפרופו קפאין, גם מאכלים אחרים, כגון שוקולד למשל מכילים קפאין, לא מומלץ לצרוך בשעות מאוחרות.

הימנעו מחשיפה לאורות כחולים

כאמור, עם העידן המודרני, השתנו חיינו. כיום אנו מוצפים במכשירים המפיצים אורות כחולים, כמו מחשבים, טלוויזיות וטלפונים סלולריים. האורות הללו נקראים אורות כחולים, והם בהחלט אינם מסייעים להירדם. זמן מה לפני שהולכים לישון, יש לכבות את כל המכשירים האלקטרוניים בחדר השינה.

מלבד כל אלה, יש לעצב את חדר השינה כך שישרה תחושה של רוגע, לכסות את החלונות עם וילונות, לרכוש מזרון אורתופדי נוח המספק תמיכה מלאה לגב, כרית אורתופדית איכותית וגם להימנע משתיית אלכוהול לפני השינה. בנוסף, בהחלט אין זה מומלץ לאכול בשעות מאוחרות מה שגם עלול להוביל להשמנה. כאשר הקיבה מלאה, קשה להירדם, ורבים סובלים מצרבת.

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button