כללי

סוכרת – מים מינרלים

סוכרת – מחלה נפוצה במאה הנוכחית

אורח חיים מלחיץ כפי שרבים מהאנשים חווים במאה הנוכחית מגביר את מספר החולים במחלת סוכרת. אוכל מהיר ושומני וחוסר בפעילות גופנית המובילים להשמנת יתר הן מהסיבות השכיחות ביותר למחלת סוכרת.

סוכרת היא מחלה גנטית כרונית הנגרמת כתוצאה מקושי בייצור אינסולין או מבעיה בקליטת אינסולין. תפקיד האינסולין הגוף הוא ויסות ופירוק של הסוכרים בדם וללא אינסולין מגיעים הסוכרים לרמות גבוהות המזיקות לגוף.

סוכרת הפכה בשנים האחרונות לסיבת המוות הרביעית המספר בקרב גברים ושלישית במספר בקרב נשים. ניתן לטפל במחלה למרות היותה כרונית ורוב המטופלים חוזרים לאורך חיים רגיל המאפשר להם תפקוד כמעט מושלם.

סוכרת נעורים היא מחלה שהגורם העיקרי לה הוא הגורם הגנטי בעוד שסוכרת מבוגרים מסוג 2 נפוצה מעודף משקל, הנובע מתזונה לא נכונה ומחוסר בפעילות גופנית. ניהול אורח חיים בריא ושתיית מים מינרלים עשויים למנוע את המחלה אצל מבוגרים.

כיצד מבחינים במחלת סוכרת ?

כאשר יש עודף סוכר בדם והאינסולין אינו פועל כראוי נוטים האנשים ללכת לשירותים לעיתים תכופות מן הרגיל. תופעה זו היא סימפטום שכיח בקרב חולי סוכרת 2 . גם צימאון מוגבר ושתיית יתר הם סימן נוסף להיתכנות מחלת סוכרת 2. לעומת זאת, אובדן משקל ללא דיאטה מכוונת יכולה להיות סימפטום למחלת סוכרת נעורים. הלבלב מחפש מקור אנרגיה נוסף מכיוון שהתאים לא קולטים את הגלוקוז, אך מצב זה מוביל להחלשת רקמות השריר והשומן כדי לקבל אנרגיה. גם תופעות של חולשה ועייפות רבה הם מסימני המחלה. הסיבה לכל נעוצה בכך שבתאים שאינם מגיבים לאינסולין נשאר הגלוקוז מחוץ לתאי הדם והדבר מוביל לרעב לאנרגיה המתבטא בחולשה ועייפות כללית של הגוף. גם עיקצוץ ותחושת הרדמות בידיים או ברגליים מתרחשים במקרים של רמת סוכר גבוהה מהרגיל הפוגעת במערכת העצבים בעיקר באזורי הגפיים.

התפתחות המחלה

סוכרת מבוגרים מסוג 2 יכולה להתפתח אצל מבוגרים בצורה איטית ללא ידיעת החולה כלל. ערכי הסוכר בדם יכולים להיות גבוהים למשך תקופה ארוכה מאד מבלי לאבחן את המחלה. סימנים נוספים להתפתחות המחלה שיש לשים לב אליהם הם: טישטוש בראייה, יובש בעור, גירוד, דלקות תכופות, פצעים הנרפאים באיטיות גדולה. כל אלה מעידים על התפתחות המחלה אצל מבוגרים ועל הימצאות רמת גלוקוז גבוהה בגוף. כשמבחינים בתופעות אלו לאורך זמן יש לפנות לרופא כדי לערוך בדיקות מקיפות.

מניעת סוכרת

כדי למנוע סוכרת מבוגרים בגיל מבוגר יש לשמור על אורח חיים בריא, לשתות מים מינרלים, לאכול מאכלים בריאים ולהמנע ממזון מהיר ורווי שומן. יש לשמור על פעילות גופנית מבוקרת ולשמור על משקל נכון לגופכם.

הורדת הלחץ בעבודה ובחיי היום יום באופן כללי יכולה לעזור בהרבה מקרים ושתיית מים מינרלים בזמן הפעילות הגופנית עוזרת לא מעט במניעת המחלה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button