כלליתזונה נכונה

גם בבית דיור מוגן ניתן לשמור על אורח חיים בריא ותזונה נכונה

פעמים רבות המודעות אצל אוכלוסיית הגיל השלישי לגבי החשיבות לניהול אורח חיים בריא ומאוזן המשלב פעילות גופנית, שתייה מרובה ואכילת מזונות עשירים ומזינים נמוכה, ולכן אנו הילדים של הורינו עושים הכל בכדי להעלות ולשפר את אותה מודעות שתסייע להם לשמור על עצמם ועל גופם באיזון אופטימלי. המעבר לדיור מוגן יכול לסייע בתהליך בשל העובדה שבתי דיור מוגן מקפידים על נושא של ניהול אורח חיים בריא ותזונה נכונה. איך הם עושים זאת?.

פעילות גופנית מותאמת גיל שלישי

בבתי דיור מוגן מקפידים לשלב בלוח הזמנים של הקשישים פעילות גופנית המותאמת לגילם. איזו פעילות? שיעורי פילאטיס מזרן מסייעים לקשישים לחזק את שרירי הליבה השומרים על היציבות. בנוסף, פילאטיס משפר גם את התנועתיות ומאפשר לאיברים השונים לנוע בזרימה. ניתן למצוא גם ברשת דיור מוגן שיעורי פלדנקרייז בהם לוקחים חלק ניכר אוכלוסיית הגיל השלישי מלמדים כיצד נכון להניע את הגוף ולבצע פעולות שבשגרה כמו מעבר משכיבהה לעמידה, הליכה נכונה – פעולות אשר מסייעות להחזיר את הגוף למוטב ואף מקלות במצב של כאב כרוני. שיעורים במים גם הם מקלים על כאבים פיזיים מסוימים ומשפרים את התנועתיות אצל מבוגרים. ברגע שמקפידים להניע אתת הגוף באופן קבוע ומתרגלים תרגילים מותאמים לגיל השלישי, החמצן עובר בצורה טובה יותר לדם ולתאים מה שמסייע בהפחתת הסיכוי לקרישיות יתר, מונע היווצרות של דלקות פרקים ואף משפר את מצב הרוח. גם הליכות קלות ופעילויות ספורטיביות יותר אקטיביות כמו טניס, שחייה ואפילו אופניים המתבצעות בצורה מבוקרת, מטיבות עם הגיל השלישי ומסייעות למנוע היווצרות של שלל מחלות.

תזונה נכונה

בבית דיור מוגן מקפידים על תזונה נכונה ומאוזנת. תפריט עשיר בירקות – מבושלים וטריים המעניקים לגוף שלל של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון מסייעים לשמור על חוזקה של המערכת החיסונית. בנוסף, בבית דיור מוגן מקפידים על פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, פסטה מלאה, כוסמת, קינואה ונמנעים מהגשת פחמימות פשוטות כמו פתיתים או פסטה רגילה. פחמימות מורכבות מסייעות להעלות את רמות הסוכר בדם בצורה מבוקרת וכך מפחיתות את הסיכוי להיווצרות של סוכרת.  בנוסף מקפידים על שתיית מים מרובה אשר תורמת מינרלים חיוניים לגוף. ומקפידים על מינרלים נוספים אשר חשובים לגוף. כל אלו בעצם יעיניקו לגופכם הגנה מירבית מפני מחלות אשר עלולות להיווצר עקב תזונה לא נכונה והכי חשוב שהכל נעשה באופן מבוקר על ידי תזונאי מוסמך אשר יידע לספק לכם את התפריט הנכון והאולטימטיבי עבורכם מתוך הידיעה והחשיבות של שמירה על אורח חיים בריא, נכון ומאוזן.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button