הריוןיחסים

מה התהליך שעוברים בפונדקאות?

הצטרפות של תינוק חדש למשפחה היא אירוע שרבים מצפים לו. הקשר החדש שנוצר, האפשרות לראות כיצד התינוק מגלה את העולם שסביבו והאהבה שהילד מעניק – כל אלו מעוררים את הרצון של האדם להביא ילדים לעולם. במקרים רבים, תהליך ההריון והלידה מתנהל באופן הרגיל ללא התערבות רפואית, אך ישנם מצבים שבהם נדרשת קצת עזרה. הליך פונדקאות למשל יכול לסייע לזוגות וליחידים להרחיב את המשפחה ולפעמים, דווקא בגלל האתגרים שבדרך – לידת התינוק הופכת למרגשת עוד יותר. פרטים נוספים על הליך הפונדקאות בישראל – במאמר הבא.

פנייה לרופא מומחה

בדרך כלל, כאשר בני זוג מחליטים להרחיב את המשפחה, הם מנסים לעשות זאת בדרך הרגילה. אלא שבחלק מהמקרים חולף חודש ועוד חודש, ועולה האפשרות כי ייתכן שיהיה צורך בסיוע רפואי על מנת להשיג את ההריון. בשלב זה מומלץ לפנות לרופא המומחה בתחום הפריון. הרופא ישוחח עם בני הזוג, ילמד את ההיסטוריה הרפואיות של הגבר ושל האישה ויבצע בדיקות שונות. בהמשך, תיבנה תוכנית טיפולית שמטרתה השגת ההריון המבוקש. לעומת זאת, ייתכן כי הבדיקות יגלו שמסיבה רפואית כלשהי האישה אינה יכולה לשאת את ההריון, ובמקרים אלו ימליץ הרופא על דרכי פעולה אחרות, כגון הליך פונדקאות. הליך זה הוא כיום נפוץ יחסית ורופא מומחה יוכל לסייע בכל השלבים.

פתיחת הליך פונדקאות בארץ

הליך פונדקאות בישראל פתוח בפני זוגות נשואים (הטרוסקסואליים) או בפני נשים יחידות שאינן יכולות לשאת בהריון. בדרך כלל, הליך זה יישקל רק לאחר שהאישה עברה ללא הצלחה טיפולים כגון הפריה חוץ גופית, או במצבים שבהם מסיבות רפואיות היא אינה לשאת את ההריון.

הליך פונדקאות בארץ מורכב מכמה שלבים:

  • אישור ראשוני: כאשר מתחילים את התהליך, נדרש אישור ראשוני מהוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. זוהי ועדה של משרד הבריאות המורכבת מאנשי מקצוע שונים ומטרתה לבדוק את זכאות האישה או בני הזוג להליך פונדקאות. גם בשלב הזה יידרשו מסמכים אישיים ומסמכים רפואיים, וכדאי להיעזר לשם כך ברופא המטפל.
  • הגשת מסמכים דרושים: כאשר מתקבל האישור הראשוני, ניתן להתחיל באיתור אם נושאת, ויש לאסוף את המסמכים הדרושים לוועדה לצורך קבלת אישור סופי.
  • קבלת אישור מהוועדה: כדי להתחיל בהליך פונדקאות, צריכים בני הזוג והאישה הנושאת לקבל את אישורה הסופי של ועדת משרד הבריאות. בני הזוג והאישה יעברו ראיונות אישיים ותיבדק כשירותם להליך.
  • חתימה על הסכם ורכישת פוליסת ביטוח: בסיומה של הוועדה, אם הוחלט לאשר את בקשתם של ההורים המיועדים, הגיעה העת לחתום על הסכם לנשיאת עוברים. מלבד זאת, נדרשים בני הזוג לרכוש פוליסת ביטוח חיים לאם הנושאת בהתאם לדרישות החוק.
  • תקופת ההריון והלידה: זוהי כמובן התקופה המרגשת ביותר וגם הרגישה ביותר. כדי למנוע אי-הבנות או אי-נעימות, מומלץ להגיע להסכמה עם האם הנושאת באשר לאופן ההתנהלות בשלב זה.
  • העברת התינוק להורים וצו הורות: בשעה טובה ההריון והלידה עברו בשלום, וכעת ההורים יכולים לחבוק את ילדם החדש. מסירת הילד להורים המיועדים מתבצעת בנוכחות של עובד סוציאלי, ותוך שבעה ימים מגישים ההורים בקשה רשמית למתן צו הורות.

לסיכום, הליך פונדקאות בישראל כולל שלבים רבים וכרוך בבירוקרטיה רבה. המטרה של הגופים הרשמיים היא לוודא כי ההליך מתקיים על פי החוק וכי כל צד בהסכם זוכה ליחס הוגן. מלבד זאת, חשובה כמובן הדאגה לבריאותה של האם הנושאת ולזכויותיהם של ההורים המיועדים. על כן, כדי שהתהליך יסתיים בהצלחה, מומלץ להיעזר ברופא מומחה ובעורך דין. ליווי מקצועי המותאם לצורכי ההורים ולצורכי האם הנושאת יאפשר להשלים את התהליך לשביעות רצונם של כל הצדדים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button