בריאותתזונה נכונה

איך להימנע מהצטננות בחורף?

כמו בכל שנה, גם הפעם החורף הגיע והביא איתו את מחלות החורף המוכרות והמעצבנות. נמאס לכם להיות חולים? גם לנו! בין כל ההבטחות למנוע את מחלות החורף, בדקנו עבורכם מה באמת עובד ועל מה אפשר לוותר.

אוויר זה בריא

אחת הסיבות לכך שאנחנו חולים הרבה בעיקר בחורף היא, שאנחנו נמצאים במקומות סגורים ולא מאווררים. ואז מספיק אדם אחד חולה שקצת מתחיל להשתעל ולהתעטש, וכל מי שסביבו נחשף גם כן ויכול להידבק. אז לא נוכל להתרחק לגמרי מאנשים חולים, אבל אנחנו כן יכולים לעשות כמה דברים כדי לצמצם את הסיכוי שלנו להידבק או להדביק אחרים.

מומלץ מאוד לאוורר את החדרים שבהם נמצאים אפילו בימים קרים. מומלץ להשאיר את החלון קצת פתוח כדי להכניס אוויר טרי לחדר, ואם יוצאים מהבית אז אפשר ממש לפתוח כמה חלונות כדי שהבית יתאוורר כמו שצריך.

כשחולים – נשארים בבית

כן, אנחנו יודעים. יש לכם המון עבודה, ואין סידור לילדים, ואתם לא יודעים מה לעשות. אבל זה בדיוק שורש הבעיה, כולנו חולים יותר כי כולנו מתעקשים להגיע לגן, לביה"ס ולעבודה גם כשאנחנו חולים. אם כל אחד מאיתנו יקריב קצת ויישאר בבית אפילו עוד יום אחד, כולנו נרוויח מזה ונחלה פחות.

ואם כבר יצאתם מהבית, תקפידו להשתעל ולהתעטש לכיוון המרפק ולא לתוך כף היד, כדי לא להעביר את החיידקים או הנגיפים הלאה. וכמובן שתמיד מומלץ לשטוף ידיים בתדירות גבוהה, לכל מקרה.

ואת העצה הזאת- ממש כדאי להעביר הלאה.

התוספת שלא תופסת

בכל חורף אנחנו מוצפים בפרסומות לתכשירים ותוספים שאמורים לחזק את מערכת החיסון ולהגן עלינו מפני הצטננות ומפני מחלות חורף אחרות. למרות ההבטחות המפוצצות, כמעט ואין הוכחות שהדברים הללו באמת עובדים.

לישון ולאכול טוב

כדי שמערכת החיסון תפעל בצורה הכי טובה, אנחנו צריכים לתת לה את התנאים המתאימים. בניגוד לתוספים האלטרנטיביים שלא ברור מה ההשפעה שלהם, יש כמה דברים שאנחנו יודעים בוודאות שעוזרים. שינה, תזונה מאוזנת, פעילות גופנית והפחתת סטרס ולחצים. זה אולי נשמע בסיסי ומובן מאליו, אבל כל הדברים האלה עושים הבדל עצום. לא רק שהם תורמים לבריאות שלנו לטווח הרחוק, הם משפיעים עלינו גם בחיי היום יום.

סטרס ומחסור בשינה מדכאים את הפעילות של מערכת החיסון, ומפריעים לה להתגונן בפני החיידקים והנגיפים שתוקפים אותנו. לעומת זאת, פעילות גופנית, אפילו פעילות מתונה כמו הליכה פעם או פעמיים בשבוע, או כל פעילות אחרת שאתם אוהבים, יכולה לעשות את ההבדל.

והתזונה? התפקיד שלה הוא לספק למערכת החיסון את הדלק והחומרים להם היא זקוקה. במקום להשקיע בתוסף של ויטמין סי, העשירו את האוכל שלכם במגוון של פירות וירקות. לא רק שזה זול יותר, הגוף שלנו יודע לספוג את הויטמינים והמינרליים בצורה טובה יותר מהמזון הטרי, והוא גם מספק לנו מרכיבים נוספים שחשובים לבריאות שלנו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button