בריאות

4 טיפים לשמירה על בריאות נפשית

בשנים האחרונות הבריאות הנפשית שלנו עומדת במרכז הבמה. אם בעבר ניסתה החברה להעמיד פני חזקה ואיתנה, הרי שהיום העולם מבין: הנפש שלנו חשובה, וכדי לשמור על בריאות נפשית חייבים לעשות צעדים בכיוון הנכון. מהו הכיוון הנכון? הנה מספר טיפים מועילים שיסייעו לכם לשמח את הנפש שלכם ויעזרו לכם לחיות חיים טובים יותר.

הניעו את גופכם

הנפש, פעמים רבות, הולכת אחר הגוף, ולכן אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג בריאות נפשית טובה היא דרך פעילות גופנית. הפסיכולוגיה המודרנית מסבירה כי הנעת הגוף גורמת לו לשחרר אנדרופינים שבכוחם להפיג לחץ ולשפר את מצבם הרגשי של המתעמלים, כמו גם מסייעת להפיג חרדה, עצב ודכדוך.

גם אם אתם לא רגילים לערוך פעילות גופנית קבועה, אל דאגה. אתם עדיין יכולים לגרום לגופכם לנוע באמצעות ביצוע פעילות מתונה. הליכה בפארק פעמיים בשבוע, אימון קצר בבוקר או אפילו מתיחות קצרות יכולות לעשות את ההבדל. וברגע שתרגישו שאתם מוכנים והספורט יהיה חלק משגרת יומכם, לא רק שתרצו להתמיד בכך אלא גם תבינו עד כמה הוא מסייע לכם להשגת שלווה נפשית.

הקיפו את עצמכם באנשים טובים

החברה בתוכה אנו חיים משמשת כשחקן הראשי בבריאות הנפשית שלנו, ולכן חשוב להקיף את עצמנו באנשים תומכים, חיוביים ופשוט כאלה שעושים לנו טוב. אם תחושת הבטן שלכם אומרת שיש אנשים בסביבתכם שהייתם שמחים לו לא היו איתכם בקשר, זה עשוי להיות דגל אדום. לעומת זאת, אם יש אנשים שכשאתם נזכרים בהם אתם רוצים להיות בחברתם, לבלות איתם זמן איכות ואתם מרגישים שהם ממלאים אתכם באנרגיות ולא להיפך – תוכלו להסיק את המסקנות לבד ולהוסיף לחייכם את השקט הנפשי והתמיכה החשובה כל כך שיש לחברה טובה.

אל תפחדו לשים את הצרכים שלכם בראש סדר העדיפויות

להיות שם עבור יקירנו זו מעלה ראויה לשבח ובוודאי שהיא חשובה, אך חשוב גם לדעת מתי כדאי לשים את הבריאות הנפשית שלכם במקום הראשון ואת הצרכים האישיים שלכם בראש סדר העדיפויות. אם תמיד תשימו אנשים אחרים במקום הראשון – פשוט תגיעו אחרונים. זה לא אומר שעליכם להתעלם מהרגשות או הצרכים של סביבתכם הקרובה, אך כדאי שהבחירה הזו תהיה מודעת ותיעשה רק לאחר ששקלתם את האפשרויות לכאן או לכאן. כשאתם נותנים לאחרים יותר ממה שאתם מעניקים לעצמכם, אתם עלולים להישאר עם כוס אנרגיה ריקה, ובוודאי שלמצב הזה יש השפעה על הבריאות הנפשית שלכם.

תיהנו משנת לילה טובה

ממש כמו פעילות גופנית, גם מנוחת לילה טובה היא דרך מהותית מאוד המשפרת את בריאות הנפש. כשאנו ישנים, הגוף והמוח שלנו יודעים – הגיע הזמן להירגע, לאתחל את המערכת ולהיטען מחדש! הלילה הטוב והרגוע ממנו תיהנו יעזור לכם להיות במיטבכם במהלך שנות הערות.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button