בריאות

כיצד היסטוריה של מחלות לב והתקף לב משפיעה על מחיר פוליסת ביטוח החיים?

היסטוריה של מחלות ואירועים בריאותיים שונים משפיעים בצורה ניכרת על העלות הכוללת של פוליסת ביטוח חיים. המחיר של ביטוח תמיד יהיה פקטור של רמת הסיכון שחברת הביטוח לוקחת על עצמה כאשר היא מבטחת בן אדם. במקרה של מחלות קשות, כמו למשל מחלות לב וכן אירועים בריאותיים שונים, כמו למשל התקף לב, אשר מגדירים את האדם כבעל סיכון גבוהה, חברת הביטוח תמיד תדרוש פרמיה גבוהה יותר בביטוחי החיים והבריאות שלה.

העבר לעומת ההווה

יש לזכור כי חברות הביטוח בישראל הן חברות פרטיות ולכן הן יכולות להחליט את מי הן יקבלו אל בין שורותיהן ואת מי לא. בעבר, חברות ביטוח נמנעו כליל מכיסוי ביטוחי של אנשים אשר הוגדרו מראש כחולים במחלות שונות וכן אנשים אשר לקו במצבים בריאותיים שונים. כיום, המצב שונה וכל חברת ביטוח מחליטה מה הן ההחרגות של כל אדם. החרגה משמע שאם האדם לוקה במחלה מסוימת או במצב בריאותי מסוים הנובע ממחלה מסוימת הוא אינו זכאי לשום סיוע מחברת הביטוח. אם בעבר, חברות ביטוח לא הסכימו לעשות לחולי לב ביטוחים, כיום המצב השתנה וקיימים ביטוחים גם לחולי לב.

מחלות לב וביטוח חיים

מחלות לב הן מהמחלות הנפוצות ביותר בעולם והן הגורם העיקרי למוות. רוב האנשים אשר מגלים כי הם חולי לב מגלים מהר מאוד כי הם חייבים בטיפולים רפואיים אשר עולים כסף רב ופעמים רבות הם נאלצים להפסיק לעבוד. כל אלו יכולים להוביל בקלות למצב בו ההכנסה העיקרית נפסקת והמשפחה יכולה למצוא את עצמה במצב  בו היא לא יכולה לכלכל את עצמה בכבוד ולשלם בעבור התחייבויות שנעשו קודם למחלה. ביטוח חיים למען המשפחה לא יאלץ את המשפחה להתמודד עם מצב זה. נכון להיום ניתן להחליטט על ביטוח חיים עם כיסוי של מחלות קשות, ביניהן מחלות לב  (במקרה ובו לא חולים אך רוצים להימנעע ממצב בעייתי משום מחלה שמתגלית באמצע החיים). ביטוח חיים עם כיסוי בגין אובדן כושר עבודה, כך שלא יהיה מצב בו המבוטח  שהוא גם המפרנס העיקרי לא יוכל לפרנס והמשפחה תמצא את עצמה בבעיה. וחס וחלילה במקרה של פטירה, בני המשפחה יקבל סכום פיצוי מחברת הביטוח שבה נרכשה הפוליסה.

ביטוח חיים לחולי לב

נכון להיום יש גם ביטוחי בריאות וחיים במסלולים מיוחדים אשר מיועדים לחולי לב. ביטוחי הבריאות מכסים מצבים של עלות תרופות למחלה, ניתוחים מסוימים, החזר בגין השתלות ועוד. יש חברות ביטוח רבות אשר מוכנות ללכת לקראת חולי הלב ולספק להם ביטוח לאחר פרק זמן מסוים של החלמה ממחלות מסוימות הקשורות אל הלב ויש ביטוח חיים מיוחד אשר אינו דורש חיתום רפואי. בתקופה הראשונית הביטוח מעניק  כיסוי במקרה של מוות כתוצאה חס וחלילה מתאונות דרכים ומהשנה הרביעית הוא מעניק כיסוי לכל המצבים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button