תזונה נכונה

פחמימות בעלי יתרונות בריאותיים לשיפור התזונה

פחמימות בעלי יתרונות בריאותיים לשיפור התזונה

לעתים קרובות כאשר אתם קוראים תכנים הנוגעים לדיאטה ושיפור התזונה, נהוג לסמן את הפחמימות בתור אויב. כבר נשמעו פטנטים שונים של דיאטות נטולות פחמימות לחלוטין – בפועל אלו הן דיאטות מסוכנות מאד. דיאטה נכונה בנויה על איזון, וכך גם שמירה תקינה על התזונה שלכם לאורך זמן. חשוב להבין שבפועל הפחמימות הן הדבר שהגוף שלנו הכי צריך והן מה שבונה את הגוף ומספק לו אנרגיה. אז למה לרוב קושרים את הפחמימות בבעיות השמנה ובעיות בריאותיות? משום שהפחמימות הן השם הכול למאכלים שכוללים סוכרים. אנשים רבים נוטים לצרוך את הפחמימות הפשוטות שיש בהן רמה גבוהה של סוכרים שמתפרקים תוך רגע – כך אין תחושת שובע, והדם מוצף בסוכרים וכך נוצרות הבעיות. לעומת את, פחמימות מורכבות עם רמה נמוכה יותר של סוכרים מספקות אנרגיה מעולה לגוף, וגם יוצרות תחושת שובע. ברשימה תמצאו גם כמה מאכלים מפתיעים – כמו פירות ואפילו בטטה.

כל הפחמימות הבריאות – משיבולת שועל עד בטטה

אז איזה פחמימות כדאי לאכול? בואו נראה כמה המלצות:

  • שעועית – השעועית היא פחמימה נהדרת. היא דלת שומן, יוצרת תחושת שובע וכוללת סיבים מסיסים שתורמים מאד לחיזוק הגוף. היא כוללת מינרלים חשובים מאד, ובשל ההרכב הייחודי שלה היא גם מתאימה מאד לחולי סוכרת.
  • שיבולת שועל – קשה למצוא עוד פחמימה עשירה כל כך במרכיבים חשובים. ראשית שיבולת השועל היא כמובן משביעה מאד, ולכן יכולה להיות מרכיב בכל ארוחה כמעט. היא כוללת מינרלים חשובים כמו מגנזיום התורמים לחיזוק הגוף. שיבולת שועל כל כך בריאה – שהיא גם מסייעת להפחית את רמת הכולסטרול הרע בתוך הגוף, וכוללת מרכיבים אשר מסייעים למנוע מחלות לב. כדאי לדעת שהיום בשוק אפשר למצוא כל מיני דייסות של שיבולת שועל עם תוספות. מומלץ להימנע מהן ולקנות את שיבולת השועל הפשוטה ביותר שיש – היא בריאה, ואפשר להכין ממנה שפע של מאכלים.
  • עדשים – אל תתבלבלו בין עדשים לבין השעועית. העדשים ייחודיות בכך שהן כוללות הרבה מאד סיבים תזונתיים – ולמעשה במנת עדשים אחת אתם תצרכו במחצית מכמות הסיבים התזונתיים ביממה!  העדשים הן גם מקור מעולה לחלבון, מה שחשוב עבור בניית רקמות השריר בגוף.
  • בטטה– הפתעה! הבטטה היא פחמימה חשובה מאד, שהרבה יותר קרובה למאכלים כמו עדשים או שעועית, מאשר לתפוח האדמה. בניגוד לנהוג לחשוב, הבטטה היא לא תפו"א מתוק. מדובר על פחמימה עם רמת סוכר יחסית נמוכה, אף יותר מזו של תפוח האדמה (וזאת למרות טעמה המתוק והטעים). הבטטה נוסף על כך גם עשירה בוויטמינים, כוללת מינרלים רבים, ומסייעת להפחתת לחץ הדם – וגם מותאמת לחולי סוכרת.

לצרוך בכמות מתונה

כמובן שהמלצנו לכם על מגוון רחב מאד של פחמימות, וכמו שריאתם במקרה של בטטה או שעועית – פחמימה בריאה ומרוכבת יכולה גם להיות טעימה מאד. עם זאת, חשוב תמיד לזכור שתזונה בריאה היא תזונה מאוזנת. הארוחה שלכם צריכה לכלול מרכיבים נוספים מעבר לפחמימות. מומלץ ורצוי לצרוך גם ירקות נוספים, מוצרי חלב שונים, ובשר רזה, כדי ליצור תזונה מאוזנת ובריאה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button