בריאותכלליתזונה נכונה

טיפים להכנת שייקים קיציים

פירות העונה

רבים מאתנו ממתינים כל שנה בכיליון עיניים לעונת הקיץ. בתקופה זו מבשילים כמה מן הפירות הטעימים ביותר הגדלים בארץ. מלבד טעמם המשובח, לפירות אלו יתרונות בריאותיים רבים, ורגע לפני שאנחנו נפרדים מהם לטובת פירות החורף, כדאי עוד להספיק לטעום מהם. פירות אלו כוללים ויטמינים רבים ומרכיבים אחרים החשובים לגופנו. האבטיח למשל עשיר בויטמין C ובליקופן ואילו המלון כולל מרכיבים הכרחיים נוספים כגון חומצה פולית ומינרלים שונים. האפרסק לעומת זאת כולל גם ויטמין A וניתן למצוא בו ברזל, אשלגן וסידן. פרי אהוב נוסף הם הענבים כמובן שהאשכלות שלהם הם מקור לא רק לויטמין C, אלא גם לאבץ, אשלגן, ברזל וזרחן. פירות אחרים כגון המשמש והשזיף, עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים בשמירה על המשקל ומקלים את פעילותה של מערכת העיכול. את הפירות הללו ניתן כמובן לצרוך בשלמותם, אך כשנדרשים לעודד את צריכתם של הפירות (למשל אצל ילדים) או כאשר מעוניינים במשקה מרענן, ניתן לשלב את הטעמים שלהם בתוך שייק בריא. לשייק הפירות ניתן לצרף גם מרכיבים אחרים כגון חלב, דגנים וקיטניות, כמו גם עשבים שונים כגון נענע המוסיפה רעננות למשקה.

יום ירוק

שייק ירוק יכול להיות הדרך המושלמת לגרום לבני המשפחה לצרוך סיבים תזונתיים וויטמינים חשובים. שייקים מסוג זה אף משמשים במקרים רבים לניקוי רעלים מהגוף, והם מאפשרים גם לאזן את מצבה של מערכת העיכול. מלבד יתרונות אלו, השייקים הירוקים מסייעים בוויסות רמות הסוכר בדם, ועשויים לעזור לשיפור מצבם של הסובלים ברמת כולסטרול גבוהה בדם. את השייק הירוק ניתן להכין מירקות ומעלים ירוקים כגון: חסה, קייל, תרד ועלי ביביי. יש מי שבוחר להוסיף אבוקדו המשפר גם את המרקם של השייק ואילו אחרים מוסיפים אגוזים ושקדים, או אף חלב שקדים.

עכשיו בצבע

יתרונותיהם של השייקים הירוקים ידועים היטב, אך מי ששייק מסוג זה אינו לטעמו יכול לבחור בסוגים אחרים הכוללים פירות וירקות מסוג אחר. ההמלצה היא כמובן לגוון ולנסות בכל פעם שייק בגוון אחר – לכל ירק ופרי התכונות שלו, וחבל לוותר על היתרונות שלהם. מי שאינו אוהב לערבב בין טעמים רבים יכול גם לדבוק בפרי או ירק מסויימים. מיץ גזר למשל כולל כמות נכבדת של בטא קרוטן, ולטענת רבים לא רק מהווה גורם נוגד חמצון, אלא מפחית מתח. מיץ סלק סגול מומלץ מאוד לכל הסובלים מאנמיה והוא גם מצוין לניקוי מערכת הדם ולהורדת רמת הכולסטרול. בין רכיבי הבסיס של הפירות השונים אפשר לערבב וכך ליצור טעמים מפתיעים ומרעננים. ניתן למשל לשלב בין סלק לבין אגס ושזיף  וכך לזכות גם במנה של סיבים תזונתיים. מי שאוהב את טעמה של הנענע, יכול לבחור בשייק המורכב מאבטיח, מלון ונענע. חשוב לציין כי שייק מסוג זה הוא בעל מרקם דליל יחסית, ויש הבוחרים להסמיך אותו בעזרת חלב או חלב שקדים. אפשר גם להוסיף לשייקים גם את פרי האסאי שמקורו באמריקה והוא עשיר מאוד בנוגדי חמצון. לבריאות.

 

 

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button