לאכול בריא – טיפים שיעזרו לכם לבנות תפריט מאוזן ולשמור על הבריאות

מגיל קטן מכניסים לראש של כל אחד מאיתנו עד כמה חשוב לאכול בריא. אך מי קבע מהי בדיוק אכילה בריאה? האם לאכול צלחת דגני בוקר המעושרת בוויטמינים משמעותה לאכול בריא? האם התנזרות ממתקים בהכרח משקפת תרומה לחיים בריאים יותר? קשה מאוד לדעת כיצד לבנות את התפריט היומי כך שלא נהיה רעבים במשך כל היום מצד אחד אך עדיין נספק לגוף את כל מה שהוא צריך ולא בעודף מצד שני. לאכול בריא זו דרך חיים אשר מתחילה במודעות לגבי הדרך בה אנו אוכלים והכמויות השונות כמו גם בידע אשר בבסיסו תדעו מהי המשמעות האמיתית של התפריט הבריא וכיצד לעשות זאת בפועל.

הכל מתחיל במודעות העצמית

רבים טוענים כי "הם לא אוכלים כלום במהלך היום" ועדיין משמינים – האמנם זה המצב? כשמחליטים  לאכול בריא חייבים להבין שהכל מתחיל במודעות עצמית :

לאכול בריא – ידע שווה כוח

כל אשר דובר לעיל עסק בהתנהגות האכילה שלכם ובמודעות שלכם לגבי המזון שאתם צורכים. אך שמחליטים לאכול בריא חייבים גם להעמיק את רמת הידע שלכם לגבי תזונה נבונה על שלל מרכיביה, ידעע אשר מתחיל בהפנמת העקרונות הבאים :

קל להגיד וקשה לבצע?

יש להבין כי לאכול בריא איננו תהליך שכרוך בעונש. ניתן בהחלט ליהנות ממאכלים מזינים ובריאים אך גם טעימים. כמו בחיים, גם התנהגות האכילה שלנו היא עניין של מינון ובאופן עקרוני ניתן להתגבר על המכשולים שבדרך באמצעות שתי דרכים עיקריות :

הקפידו לאכול בריא, לרכוש ידע חדש ותמיד להיות מודעים למה שאתם צורכים – ותזכו בחיים מלאים ובריאים.

Exit mobile version