בריאות

ציפורן חודרנית – הבעיה והפתרונות

הגוף האנושי מלא בבעיות כאלו ואחרות, שיכולות לגרום ללא מעט כאב וסבל. כמובן שזה מגיע בדרגות שונות, אך יש כמה בעיות שהן מציקות וחוזרות על עצמן אצל הרבה מאוד אנשים. הבעיה של ציפורן חודרנית היא משותפת להרבה מאוד אנשים והיא מאוד כואבת ומציקה. לפני שאפשר להתמודד עם הבעיה, חשוב גם לדעת להבין אותה. ציפורן חודרנית היא למעשה ציפורן שתהליך גדילתה נכנס אל תוך העור שבאצבעות. זהו מקרה שקורה ברוב המוחלט ברגליים, ופחות בידיים, אך גורם להרבה סוגים של אי נעימויות, שמתבטאות בסבל מתמשך.

כאבים ודימומים

ציפורן חודרנית גורמת לכאב חד, נפיחות, אודם, הפרשות מוגלתיות ואפילו דימומים וצמיחת עור עודף. הציפורן החודרנית היא שכיחה בעיקר בבוהן, שבנויה בצורה קצת שונה משאר האצבעות, אך יכולה לקרות למעשה בכל אחת מהאצבעות. ציפורן חודרנית יכולה להיגרם מגזירה לא נכונה של הציפורן, יצירת זווית בגזירה, או גזירה עמוקה מדי. זה יכול להיגרם גם מנעילת נעליים במידה קטנה מדי, דבר שיוצר לחץ מסיבי על קצות הציפורניים ויכול לגרום לציפורן להתעקל. כמובן שגם מכות שמקבלות האצבעות יכולות להסתיים עם עיוותים של הציפורניים וכתוצאה מכך, גם ציפורניים חודרניות, ו/או ציפורן מעוותת בגלל מבנה גוף שהגיע בירושה מבני משפחה אחרים. יש גם הרבה סוגים של מחלות שיכולות להתלוות לציפורן חודרנית, כמו סכרת, בצקות, זיהום פטרייתי ואפילו הזעת יתר בכפות הרגליים.

טיפול שמרני מול טיפול כירורגי

יש כמה סוגים של טיפולים בציפורן חודרנית, וזה יכול להתחיל מטיפול קל ושמרני ועד טיפולים כירורגיים ואגרסיביים מאוד. טיפול שמרני יכול לכלול גזירה נכונה של הציפורן החודרנית, או השרייה של הרגל במים חמים כמה פעמים ביום. יש אנשים שמורחים משחות אנטיביוטיות כדי לטפל במוגלות ובזיהומים, אם הם מתרחשים. ניתן גם להניח צמר גפן או סיליקון מתחת לציפורן ולחכות שהיא תתיישר, בעוד טיפול שהוא יחסית סולידי. ברוב המקרים, הטיפול השמרני הוא מאוד אפקטיבי ואפשר להשיג תוצאות טובות מבלי לייצר התערבות אגרסיבית או כואבת.

למנוע סיבוכים

הטיפול הכירורגי הוא כבר סיפור אחר לחלוטין. לעיתים, הנזק לרגל הוא כל כך גדול, שיש לבצע ניתוח לא נעים, שכולל הרדמה מקומית וכמה ימי התאוששות. הניתוח כולל צריבת שורש הציפורן, כדי למנוע את הגדילה הלא נכונה שלה בשנית. הציפורן מוסרת לחלוטין וזה אמנם אינו מראה מלבב, אך כזה שהוא מתבקש לאור המצב. בתום הניתוח, יש למרוח משחה אנטיביוטית, ולשמור על ההיגיינה של הרגל בצורה משמעותית מאוד, כולל רחצה של כמה פעמים ביום וכמובן – חבישה. ציפורן חודרנית זה משהו שחייב לטפל בו, גם אם זה לא נעים. זה יכול להתפתח לכיוונים לא נעימים של זיהומים קשים, ואף לחזור בצורה קשה יותר בעתיד. יש לשים לב לציפורניים "מוזרות" ולטפל בשלב מוקדם כדי למנוע סיבוכים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button