כללי

חיית המחמד שלכם עצבנית? הנה כמה פתרונות

המודעות לתופעות כמו חרדה ודיכאון אצלנו עלתה מאוד בשנים האחרונות. היום כבר ידוע שיש להן הסברים מדעיים ורפואיים ולא צריך להתבייש אלא לטפל. בכל הנוגע לנפש בעלי חיים, כולל הקרובים אלינו כמו כלבים וחתולים, עדיין יש לנו דרך לעבור. לא כולם מבינים עד הסוף שגם הם יכולים לסבול מאותן תופעות כמונו כמו חרדה ודיכאון ברמה כזאת או אחרת. אם אנחנו קשובים מספיק אפשר להבין שיש בעיה גם אם בעל החיים אינו מדבר ואף ניתן לטפל ולשפר את המצב. יש כמה דרכים לכך.

לפני הכל- איך מזהים?

כדי לטפל בבעיה צריך קודם כל לזהות אותה, כשעדיף כמובן לזהות אותה בזמן לפני שהיא מחמירה. אצל כלבים למשל חרדה יכולה להיות מזוהה בקלות יחסית. הם יראו חוסר מנוחה, התרוצצות, נביחות ויללות ללא סיבה, הם יכולים להסתתר, לעשות צרכים ולגלות תוקפנות. דיכאון קשה יותר לאבחון כי העיקר בו היא פסיביות ופחות פעולות שמראות על בעיה. עדיין ניתן לזהות דיכאון כשהכלב מראה פחות הנאה מטיולים ומשחקים, מגלה חוסר תיאבון וישן מעבר לרגיל. אצל חתולים חרדה יכולה לבוא לידי ביטוי בליקוק פרווה מוגבר, עשיית צרכים מחוץ לארגז, הקאות או חוסר תיאבון (כל התסמינים יכולים לנבוע מסיבות אחרות שיש לשלול).

אז מה עושים?

  • תרופות טבעיות: אצל חתולים אחד הצמחים הידועים כמרגיעים הוא צמח הקטניפ (נפית חתולים) שניתן למצוא כאבקה, אך הוא מהווה פתרון לטווח קצר. פתרון מאותה משפחה שמתאים גם לחתולים וגם לכלבים (ולבני אדם) הוא CBD. מדובר על רכיב מצמח הקנאביס שהוא אנטי דלקתי חזק (ולכן טוב גם למגוון בעיות פיזיות) וגם אנטי פסיכוטי כך שהוא מסייע מאוד לטיפול בחרדה, דיכאון, הפרעות שינה ועוד. כדאי להתייעץ עם חנות CBD המתמחה בתחום מהו המוצר המתאים ביותר לחתול או לכלב  כי ישנו מגוון מוצרים המיועדים לבעיות שונות.
  • ריחות נוסטלגיים- פרומון: אומרים שריחות זכורים לנו היטב וריח יכול מיד להקפיץ זיכרון, כמו ריח אוכל של סבתא. אז גם אצל חתולים המנגנון עובד בצורה דומה. פרומון, הורמון ריח, יכול להרגיע חתולים לחוצים. כאן משתמשים בפרומון שמפרישה חתולה לאחר המלטה כך שהחתול מזהה את הריח, משייך אותו לאימו ומרגיש ביטחון. הפרומון יכול להינתן כתרסיס או כמכשיר מפזר ריח.
  • טיפול פסיכולוגי ורפואה משלימה: במיוחד עם כלבים טיפולים פסיכולוגיים והתנהגותיים הניתנים ומותאמים להם יכולים לסייע. טיפול התנהגותי מלמד את הכלב הרגלים שעוזרים לו להתמודד עם חרדה בעיקר בעקבות גורם חיצוני כמו רעש חזק למשל. גם טיפולי רפואה משלימה כמו עיסויים יכולים להקל הן על חרדה והן על דיכאון.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button