כללי

מה עשו עשירי העולם בתקופת הקורונה?

תקופת הקורונה הייתה ללא ספק מאתגרת עבור כולנו, אך עבור עשירי העולם האפשרויות היו בכל זאת קצת פחות מוגבלות, מה שהוביל לכמה מגמות מעניינות בדפוסי נופשי היוקרה ועוד. אז איך עשירי העולם הצליחו לבלות גם בתקופת הקורונה וההגבלות? אילו חופשות העדיפו? והאם חלקם אף הצליחו להגדיל את הונם דווקא בתקופת הקורונה?

  • סופר – יאכטות

אחת המגמות הבולטות בקרב עשירי העולם בתקופת הקורונה הייתה רכישות הסופר-יאכטות: יאכטות יוקרתיות וענקיות, הדורשות צוות תפעול ייעודי, אך עדיין משמרות באופן יחסי את הקונספט של ה"קפסולות", או לכל הפחות, מאפשרות מפגש של מספר מצומצם של אנשים יחדיו. מדוע דווקא סופר יאכטות? ובכן, הסיבה העיקרית היא כנראה העובדה ששיט היאכטות איפשר להימנע ממגבלות הקורונה, אם כי תלוי היכן ומתי.

  • נופש בגלאמפינג

מדובר במושג מוכר יחסית בקרב נופשי היוקרה, אולם חשוב לא להתבלבל – גלאמפינג של העשירון העליון איננו דומה לשום דבר אחר שנתקלתם בו. המושג הוא למעשה שילוב בין "גלאם" ל"קמפינג" וכפי שבטח ניחשתם, מדובר בחופשה מפנקת הכוללת את כל המאפיינים של חופשה בטבע – אוהל, מרחבים פתוחים ואטרקציות בטבע, אך בלי לשכוח כמובן את המזגן, המיטות המפנקות, השף הפרטי ועוד פינוקם על גבי פינוקים. בתקופת הקורונה נראה שהגלאמפינג הפך לטרנד בקרב עשירי ישראל ועשירי העולם בכלל, בייחוד בתקופות בהן השמיים היו סגורים. העקרון פשוט – בוחרים מיקום, מקימים אוהל ענק ומוסיפים לתוכו את כל האלמנטים הדרושים.

  • חופשות בהרכבה אישית

יועצי נסיעות יוקרה מכל העולם מעידים על ביקוש הולך וגובר לחופשות יוקרתיות, מבודדות יותר ומיוחדות יותר, בהזמנה אישית. אם תהיתם כיצד ניתן להמציא מחדש חופשות יוקרתיות לאלו שבאמת, אבל באמת כבר חוו כל נופש יוקרתי  הקיים על הכדור שלנו, התשובות נעות בין אמנים המגיעים בהפתעה להופעה בסלון או סביב המדורה, לבין הפקות סרטי דרייב אין המופיעים משום מקום במהלך טיול בטבע, ומפגש עם סלבריטאים בטיול ארוך בארה"ב. בקיצור, יצירתיות היא שם המשחק. באשר למיקום החופשות הללו, נראה כי היה ביקוש רב למקומות מבודדים יחסית, כאלה שיעניקו לנופשים מידה רבה של פרטיות, אף יותר מבדרך כלל, כולל איים פרטיים הניתנים להשכרה.

  • ומה לגבי עסקים?

אם חשבתם שנופשי היוקרה היו העיסוק העיקרי של עשירי העולם בתקופת הקורונה, שימו לב לנתון הבא: ע"פ רשימות עשירי העולם (כן, יש דבר כזה), מוערך שבמהלך תקופת הקורונה הצטרפו מאות אנשים חדשים לרשימה, בעוד שאחוז ה"נשירה" היה נמוך מהרגיל. המשמעות היא, שרבים מעשירי העולם ניצלו את תקופת הקורונה ע"מ להגדיל את הונם. הזינוק המפתיע הזה הביא רבים לנסות ולהבין את סיבתו, ובין ההסברים ניתן למנות את השיפורים הטכנולוגיים שחברות ענק נקטו בהן בהצלחה והובילו לשגשוג, ו\או הימורים מוצלחים ברכישת מניות שערכן עלה בסופו של דבר. כמובן שקיימים תחומים שלמים ששגשגו דווקא בתקופת הקורונה. כך או כך, אין ספק שכמה מעשירי העולם מצאו דרכים להרוויח ובגדול.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button