כללי

4 דברים שרציתם לדעת על סיגריה אלקטרונית ולא שאלתם

מחקרים רבים נעשו בעשורים האחרונים על נזקיו הרבים של העישון. ידוע כי עישון סיגריות הוא גורם משמעותי לסרטן הריאות ולנזקים רבים נוספים. עם זאת, מעשנים רבים לא מצליחים להיגמל מסיגריות. על בסיס זה הומצאה הסיגריה האלקטרונית. כמה דברים על ההיסטוריה שלה ואופן פעולתה של הסיגריה האלקטרונית:

כיצד התחילה הסיגריה האלקטרונית?

כבר בשנות השישים, כאשר התחילו להיאסף יותר ויותר ממצאים על סכנות העישון, החלו אנשים לחשוב על חלופות. בשנת 1963 הגיש אדם בשם רוברט גילברט בקשה לפטנט על סיגריה נטולת טבק ועשן אך הדבר נשאר בגדר פטנט ולא נעשה ייצור של ההמצאה. בשנת 2003 הומצאה הסיגריה האלקטרונית המוכרת היום על ידי רוקח סיני אשר אביו נפטר מסרטן הריאות. בשנים 2005-2006 החל יצוא של סיגריות אלקטרוניות והפטנט הבינלאומי הראשון עליהן נרשם בשנת 2007.

כיצד עובדת הסיגריה האלקטרונית?

בסיגריה רגילה הטבק נשרף והמעשן שואף את העשן. בסיגריה אלקטרונית ישנו אידוי של חומר הטבק. סיגריה זו היא למעשה מכשיר אידוי עם גוף חימום אשר מתחיל לפעול ברגע בו המעשן מכניס אותה לפיו. כך נוצרים אדי עשן אותם שואף המעשן. ישנם דגמים בהם לא קיים חיישן המזהה את המגע עם הכנסת הסיגריה אלא האידוי מתחיל בלחיצת כפתור.

אילו חומרים יש בסיגריה האלקטרונית?

החומר שבסיגריה האלקטרונית נקרא נוזל אלקטרוני או e-liquid והוא מכיל ניקוטין וחומרים כמו גליצרין ופרופילן. ישנם גם חומרי טעם בטעמים שונים. יש אפשרות להוסיף לחומר המילוי ניקוטין נוזלי אם רוצים בכך, אך אם הסיגריה האלקטרונית אמורה מבחינתכם להיות תחליף טוב יותר לעישון, מומלץ לא להוסיף את מילוי הניקוטין הנוזלי. כך לא תדעו במדויק מהי כמות הניקוטין שאתם מעשנים.

מתי ואיך מחליפים גוף חימום?

סיגריה אלקטרונית מורכבת משני חלקים עיקריים: סוללה, שהיא ספק הכוח וראש שאליו מוכנסים חומרי המילוי. גוף החימום שבאמצעותו נעשה האיוד עשוי מכותנה אורגנית וסליל מתכת. הכותנה סופגת את הנוזלים והסליל מתחמם וגורם לאיוד הנוזלים. לסליל רמות התנגדות שונות. ככל שרמת ההתנגדות תהיה נמוכה יותר כך הסליל יתחמם בצורה חזקה ומהירה יותר. הדבר יכול להביא לבזבוז נוזלים. התנגדות גבוהה יותר תביא לחימום איטי והדרגתיות רבה יותר באיוד. את הסליל יש להחליף מדי תקופה. לשם כך יש לפתוח את החלק של ראש הסיגריה בהברגה וגם הסליל עצמו מוצא בהברגה או פשוט בשליפה. אז יש להרטיב את הכותנה בנוזלי המילוי ולתת לנוזלים להיספג מספר דקות. גוף החימום מחזיק כשבועיים אך הדבר תלוי בעוצמות ותדירות השימוש וגם בכמות תמציות הטעם ובסמיכות שלהן. ניתן לדעת שהגיע הזמן להחליף אם טעם של תמציות הטעם נחלש עד כדי שאינו מורגש וגם אם מתחילים להרגיש טעם לוואי שרוף. הדבר קורה כשהכותנה מפסיקה לספוג נוזלים ומתחילה להישרף.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button