כללי

3 יתרונות בקורס רכיבה על סוסים

אין שום דבר שגרתי ברכיבה על סוסים. האנרגיה שאתם מרגישים כשהרוח חולפת על פניכם בדהירה, הקשר המיוחד שנוצר עם הסוס ותחושת החופש שהרכיבה מעוררת – בזכות כל אלו רכיבה על סוסים היא אחד מענפי הספורט האהובים ביותר. למרות זאת, מי שאינו מכיר את התחום עלול להרגיש שמדובר בספורט המחייב השקעה רבה מדי ועשוי לחשוש מההתחייבות שהעיסוק הזה מביא עימו. אך דווקא ההתחייבות הזאת מסייעת לכל אחד ואחת להמשיך ולהתמיד באימונים, ומלבדה יש לרכיבה על סוסים גם יתרונות נוספים.

כושר גופני וחיזוק היציבה

אם נדמה לכם שרכיבה היא פעילות קלילה שאינה דורשת מאמץ פיזי רב – תחשבו שוב. אחד הדברים הראשונים שלומדים במסגרת קורס רכיבה על סוסים הוא שגם אתם (ולא רק הסוס) נדרשים לאמץ את הגוף. רכיבה על סוסים מפעילה את שרירי הירך, הישבן והשוקיים ומחייבת את הרוכב גם למתוח את השרירים ולשמור על גמישותם. שרירים אלו, שלעיתים אנחנו מזניחים אותם באימוני ספורט רגילים, משמשים אותנו בעת תנועת הסוס וככל שנתאמן יותר ברכיבה כך הם יתחזקו ויסייעו לנו גם במסגרת אימונים גופניים אחרים. אך מלבד המאמץ הפיזי, רכיבה מסייעת לחזק גם את היציבה שלנו. בעת הרכיבה, אנחנו נדרשים לשמור על ישיבה זקופה וכך מפעילים גם את שרירי הגב ובית החזה. ולצד כל יתרונות אלו, אי אפשר שלא להזכיר כי רכיבה היא גם פעילות גופנית המסייעת לנו לשרוף קלוריות (לפעמים גם יותר מ-400 קלוריות!) ויכולה לעזור לנו לרדת במשקל בדרך מהנה.

פיתוח מיומנויות תקשורת

כל ענף ספורט מסייע לנו לחזק את הגוף, אך בניגוד לענפי ספורט אחרים, רכיבה מסייעת לחזק גם את הנפש. הרוכב אינו פועל לבדו; הוא נדרש לבנות עם הסוס מערכת יחסים המבוססת על אמון, הוא לומד להכיר את הסוס, את ההעדפות שלו ואת הצרכים שלו. באופן זה נוצר במשך הזמן קשר מיוחד עם הסוס וכמובן גם עם צוות החווה התומך בו ועם המדריכים והרוכבים האחרים. סביבה זו מהווה קרקע פורייה ללימוד ולתרגול של מיומנויות חברתיות, והיא מועילה במיוחד לילדים המתמודדים עם קשיים בתחום החברתי. התרומה של קורס רכיבה נחקרה רבות וכיום משמשת רכיבה גם כאמצעי טיפולי לילדים ולמבוגרים במגוון רחב של מצבים כגון קשי ריכוז, דימוי עצמי נמוך ולקויות למידה.

חיזוק האחריות האישית

כאשר אנחנו עוסקים בספורט כלשהו אנחנו עסוקים בעיקר בעצמנו. כמה מאמץ השקענו, עד כמה שיפרנו את הביצועים שלנו או כמה קילוגרמים הצלחנו להשיל ממשקל הגוף. אך רכיבה היא הרבה מעבר לזה. מכיוון שאנחנו פועלים תוך שיתוף פעולה עם בעלי חיים אחר, אנחנו צריכים גם לשים לב למצב הגופני שלו, לבדוק איך הוא מרגיש במהלך הרכיבה ולתת מענה לצרכים הפיזיים והרגשיים שלו. הטיפול בסוס מחייב אותנו לפתח כלפיו חוש אחריות, ובמשך הזמן אנחנו יכולים ליישם את המיומנות הנרכשת הזאת גם בתחומים אחרים בחיינו. יתרון זה משמעותי במיוחד עבור ילדים הנמצאים בעיצומו של תהליך גיבוש הזהות האישית שלהם, והוא מאפשר לחזק את האחריות האישית שלהם כלפי עצמם וכלפי הסביבה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button