בריאות

פוסט מגפה – איך תשמרו על הבריאות שלכם בעידן אחרי הקורונה

שנת 2020 הביאה אתה הפתעה לא נעימה (בלשון המעטה) בשם "קורונה". נגיף הקורונה שהתחיל לצבור תאוצה וגרם לתחלואה רבה וגם למוות השפיע רבות על התנהלותו של העולם כולו וגם על התנהלותנו כאן, בארץ. הדבר בא לידי ביטוי, מעבר לפן הבריאותי, רפואי, גם בכלכלה, בתרבות, בחינוך ובהשכלה ולמעשה בכל אחד מהפרמטרים הקשורים לחיינו וגם למידת איכותם. עתה, עם קבלת החיסון, נדמה שהחיים לאט לאט חוזרים למסלולם ולנו לא נותר אלא ללמוד כיצד לחיות בשלום עם הקורונה שכנראה תישאר אתנו למשך שנים ארוכות. איך שומרים על הבריאות בעידן שאחרי הקורונה וגם בתקופת הדעיכה? הנה, התשובה.

נשמעים לכללים ומצהירים

חוקרים סבורים כי הקורונה, לפחות בעתיד הקרוב, לא תעלם לגמרי מהעולם אך בזכות החיסונים מידת השפעתו של הנגיף יפחת, כך שנוכל לחזור לחיים הרגילים והמוכרים. מכיוון שכך הדבר, וכדי למנוע את השפעתה הלא רצויה וגם את התפשטותה שלא ניתנת, כמעט, לעצירה, חשוב להקפיד ולשמור על הבריאות ולעשות ככל שניתן כדי למנוע זאת. אז איך עושים את זה? מתחילים בקטן ובעיקר נשמעים להנחיות ולכללים. כיום, במקומות מסוימים, וייתכן שגם בעתיד, נדרשת הצהרת בריאות. הצהרה זו, וכפי שניתן לנחש הינה מסמך רשמי, שיש למלא כאשר מעוניינים לקבל שירות מסוים והוא מתייחס למצבו הבריאותי של המצהיר. כלומר, אם חלילה נדבקתם בקורונה או אתם סובלים מתסמינים כלשהם, חובה עליכם לציין זאת בהצהרת הבריאות. כך אתם מגינים על האחרים ומסייעים במניעת התפשטות הנגיף.

עם יד על הדופק

במקומות רבים נדרשות הצהרות בריאות כדי לקחת בהם חלק ולבצע פעולות שונות. זה יכול להיות במקומות עבודה, בחדרי הכושר וגם במקומות ציבוריים שונים שבהם יש למלא בכניסה הצהרת בריאות. אותם נתונים רפואיים שנמסרים בהצהרה זו מאפשרים לבעלי עניין לקבל החלטה רלוונטית אודות המצהיר ולקבוע האם ניתן יהיה לספק לו את אותו שירות או להמתין עד שיבריא. זה יכול להיות במסגרת שירותים הרלוונטיים לרכישה של מוצרי בריאות למיניהם ואפילו ביטוחים שונים וזה יכול גם להיות כחלק מתנאי הקבלה למקום עבודה. כך אפשר להיות עם יד על הדופק ולעזור לשמור על סביבה נטולת מחלות לא רצויות.

מתעדכנים בכל עת

אורך חיים נכון ובריא הכרחי בכל עת ועוזר במניעת מחלות בשל חוזקה של מערכת החיסון ויכולתה, בזכות כך, להגן על הגוף ולהתמודד בהצלחה עם האתגרים השונים הניצבים מולה. יחד עם זאת, לא תמיד הדבר נתון בשליטתנו וחשוב מאד להתעדכן בכל עת אודות התפשטות הנגיף או הסכנות הנלוות לו. גם בעידן שאחרי ימשיכו להתפרסם הנחיות שונות, שמטרתן לעזור לנו לשמור על המצב ולמנוע את חזרתו או את התפשטותו של הנגיף וחשוב שנדאג ליישם אותן ולשמור עליהן לאורך זמן.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button