בריאות

הורדת סוכר בדם באופן טבעי

ב"סוכר בדם" הכוונה לגלוקוז – סוג של פחמימה. רמות מסוימות שלה בדם, נחשבות קשורות לבריאות תקינה. מצד שני, עודף קבוע של סוכר בדם ("היפרגליקמיה") ידוע כקשור למחלת הסוכרת. הרפואה המערבית מודרנית מטפלת בכך בין השאר באמצעות תרופות ייעודיות והזרקת אינסולין, אך יש גם שיטות טבעיות יותר לעשות זאת:

 

תזונה

תזונה משחקת תפקיד חשוב, בשמירת הרמות המומלצות של סוכר בדם. בגדול, המלצות התזונה לגבי סוכרת הן ההמלצות הידועות לגבי תזונה בריאה בכלל, עם כמה דגשים מיוחדים. מומלץ להמעיט בצריכת "פחמימות פשוטות", דבר שמתבטא בעיקר במאכלים מתוקים. במקום זאת, יש להעדיף "פחמימות מורכבות" (כמו אורז). כמו כן, מומלצים סיבים תזונתיים מסיסים במים (ישנם למשל בשיבולת שועל) וצמצום צריכת שומנים רוויים (שישנם בכמות גדולה למשל בחמאה).

פעילות גופנית

שיפור הכושר הגופני, נחשב לאמצעי חשוב לאיזון הסוכר בדם. מאחר ש"פעילות גופנית" ו"כושר" הם מושגים רחבים למדי, חשוב להבין מה במסגרת זו תורם במיוחד. הפעילות הגופנית המומלצת ביותר לגבי סוכרת, היא פעילות אירובית מתונה. לצידה, נהוג לשלב גם פעילות אנאירובית (כמו תרגול עם משקולות). יש לא מעט לדעת ולקחת בחשבון אם מתחילים לבצע פעילות כזו, במיוחד אם אין לכם ניסיון קודם בכך וידע מסודר. זה יכול להיות הליכה, ריצה, אופניים, שחייה ועוד – יש מה ללמוד לגבי תרגול אירובי בכל אחת מדרכים אלה ספציפית. ישנו גם ידע כללי לגבי תרגול אירובי באשר הוא, כמו התחלה הדרגתית, תדירות קבועה ולא נמוכה מדי, זהירות מעומס יתר (בעוצמת האימון ובתדירותו) ועוד.

שמירת משקל

השמנה נחשבת לאחד מגורמי הסיכון הבולטים לסוכרת. לכן, אחת המטרות היא לשמור על משקל תקין. הפעילות הגופנית וגם התזונה הבריאה, מסייעים בכך. ואכן, שלושת אלה הם האמצעים הטבעיים הבולטים ביותר לאיזון הסוכר: תזונה מתאימה, פעילות גופנית ושמירת המשקל.

טיפים מסייעים

איך ממתיקים? – רבים מסתבכים עם מציאת תחליפי סוכר, לקפה של הבוקר, להמתקת מאכלים שונים וכדומה. תחליפי סוכר ללא קלוריות, נחשבים בלתי מזיקים מבחינת סוכרת. ככלל, ישנם עוד סוגי תחליפים רבים, אשר שונים למדי בהרכב, בטעם וביכולת להחליף סוכר למטרות השונות. לכן, כדאי פשוט להתחיל לנסות באופן שיטתי, עד שתמצאו מה ש"עובד" עבורכם. למשל, תמרים במקום סוכר בקפה. ותשובה לשאלה המתבקשת: יש מחקרים שמראים, שתמרים לא מעלים משמעותית את רמות הסוכר.

איך מתאמנים? – לסובלים מסוכרת יש עוד הנחיות מיוחדות לגבי פעילות גופנית, שחיוני לקחת בחשבון. למשל, מומלץ שלא להתאמן, אם רמת הסוכר בדם חורגת מערכים מסוימים.

איך ישנים? – שינה גרועה, משפיעה לרעה על המאמץ לאזן את רמות הסוכר. היא עשויה להגביר צריכת סוכר, לפגוע ביכולת הגוף להתאושש מהפעילות הגופנית ועוד.

צמצום מתחים – גם מתח נפשי נחשב כמשפיע לרעה במידה מסוימת, על רמות הסוכר בדם. כדאי לקחת זאת בחשבון ולנסות באופן מודע לצמצם מתח.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button