תזונה נכונה

יתרונות של אכילת קולורבי

בעברית של האקדמיה ללשון זה נקרא "כרוב הקלח". בעברית של בני אדם, קוראים לו קולרבי – אחד הלהיטים של כל הזמנים, בישראל וגם במטבח העולמי. למה בעצם? מהם היתרונות של הירק הצנוע הזה? ולמה לכם לאכול אותו? כמה תובנות מעניינות:

 

מצעד היתרונות

הוא בריא – קולרבי הוא בין הירקות הבריאים ביותר. לפני שאתם רצים לדוקטור גוגל לחפש קולורבי ערך תזונתי פשוט תאמינו לנו: יש לו! הרבה! זה הוא ירק עתיר ויטמינים, כולל ויטמין C, ויטמינים שונים מסוג B (B1, B2, B6), ברזל, סידן ועוד. כול עוד הוא לא מצהיב, סימן שהוא עדיין טרי יחסית ואז גם יתרונותיו הבריאותיים זמינים בשפע.

הוא דיאטטי – למרות צורתו העגלגלה שמנמנה, הקולרבי דל קלוריות. אפשר לאכול ממנו כול היום ולא להעלות במשקל. מה רע?

קל לעבוד איתו – איך חותכים את זה?.. איך מנקים מחרקים?.. את החלק הזה אפשר לאכול?.. איפה שמנו את ספר הבישול הפלצני של הקורדון בלו? בטח כתוב שם… כשאתם מכינים קולרבי, אין יותר מדי התלבטויות וסיבוכים מיותרים. הוא קל ופשוט במיוחד לחיתוך. כשקונים אותו בחנות, קונים אותו אמנם יחד עם גבעולים שיוצאים ממנו. אבל קל להסיר אותם.

ירק רב שימושי – עם קולרבי אפשר להכין פשוט הכול. לאכול אותו כמו שהוא? אפשר. בסלט? יאללה. לאפות? בטח. במרק? אחלה. בעוגה?.. טוב, אולי לא. גם אין מה לבנות על ג'חנון קולרבי בשבת. אבל הבנתם את הרעיון – זה הוא ירק רב שימושי במיוחד.

מסתדר עם כולם – לקולרבי יש טעם משלו, אבל לא כזה שהוא עז מדי. תודות לכך, הקולרבי לא "משתלט" על אף מנה וניתן בקלות לתת לו טעמים שונים, באמצעות תיבול. יעני חברה'מן כזה – מסתדר עם כולם.

טוב ליציאות – ירק הקולרבי עשיר למדי בסיבים תזונתיים. כתוצאה מכך הוא לא גורם לעצירות. אנחנו לא מתכוונים לכך שהוא "מעודד יציאות", אלא שהוא לא גורם לעצירות. נגיד את זה הפוך: קולרבי הוא לא אוכל תעשייתי ברמה נמוכה שגורם לעצירות, אלא מזון כפי שמגיע במקור מהטבע. וזה באופן טבעי (תרתי משמע) מתעכל טוב וגם "יוצא" טוב.

גם את העלים – זוכרים את ה"עלים" של הקולרבי שהזכרנו קודם? מסתבר שאפשר לאכול גם אותם.

גם בסינית – לפי הרפואה הסינית, הקולרבי מקל על כאבים מסוגים שונים ומסייע לגבי חסימות צ'י. לא מאמינים בצ'י? הקולרבי לא ייעלב – הוא יסייע לכם בכל זאת. וכמובן – הוא מתאים מאוד גם ל"הקפצה" במחבת בנוסח סיני והוא יסתדר טוב מאוד עם רוטב סויה ודומיו.

לא פחות חשוב – עוד יתרון חשוב מאוד של הקולרבי אם תשאלו אותנו, הוא זה שמתמצה במילה "טעים". נסו ותיהנו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button