ילדים

כאבי שיניים לתינוקות

כאשר תינוק מגיע לגיל חצי שנה ובמשך כשנתיים לאחר מכן, הוא עובר תהליך צמיחה של השיניים. תהליך זה, מלווה לעתים בכאבים. לתינוק כואבות השיניים. לכם כואב הלב. הוא לא ישן. אתם גם לא. מה עושים? מה חשוב לדעת בנושא זה? וכיצד ניתן להקל על התינוק? 

 

כיצד מזהים מצב זה? 

התינוק הוא פאציינט שלא יכול לספר לכם מה הוא מרגיש ועדיין לא ילך לרופא בעצמו. לכן, מזהים מצב של כאבי שיניים כאלה, באמצעות סימנים עקיפים לכך – הסימפטומים הבאים: 

חוסר מנוחה – התינוק חסר מנוחה, ללא הסבר ברור. הוא לא ישן טוב ואפילו מתעורר לעתים קרובות, תוך כדי בכי.    

מצב החניכיים – אודם ונפיחות בחניכיים, במקום שבו השיניים מתחילות לבקוע. 

רוק – הפה של התינוק מייצר יותר רוק מהרגיל. 

עשויים להיות סימפטומים נוספים, כמו למשל במקרי מסוימים איבוד התיאבון. 

 

מה עושים בכדי להקל? 

נשכנים קרים – צעצועים אשר מיועדים לנשיכה ("נשכנים"), מהסוג שמיועד ספציפית לקירור (לא כולם כאלה). הקור מכווץ כלי דם באזור צמיחת השיניים ומקל על הכאב זמנית. 

עיסוי – לבצע עיסוי לחניכיים של התינוק, בכדי להקל על הכאב. עושים זאת באמצעות מברשת שיניים (רכה כמובן) או אפילו אצבע.  

תרופות מתאימות – שימוש בתרופות לשיכוך כאבים, אשר מיועדות ספציפית לכאבי שיניים לתינוקות.

הסחת תשומת לב – למשוך את תשומת לב התינוק למשהו אחר, כולל לגבי הפה (למשל, שוב, באמצעות לעיסת "נשכנים").

פתרונות נוספים – ישנם למעשה עוד לא מעט פתרונות לנושא כאבי השיניים אצל תינוקות. הדעות חלוקות לגבי יעילותם והדבר משתנה גם בין תינוקות שונים. ישנם למשל ג'לים שונים למריחה, עם הרכבים שונים. אי אפשר להמליץ עליהם באופן גורף, בין השאר מאחר שהרכבם שונה ממוצר למוצר. 

 

טיפים נוספים

עליה בחום – לא בהכרח קשורה לכאבי השיניים. לכן, יש להתייחס אליה בנפרד ואם היא משמעותית, להתייעץ עם רופא. לא משנה היכן אתם – כל מרפאת שיניים באשדוד למשל, תוכל לסייע. 

הכנסת ידיים לפה – תינוקות שסובלים מכאבי צמיחת שיניים, עושים זאת לעתים. ההמלצה היא שלא להפריע להם לעשות זאת, מאחר שנראה שהדבר אכן מקל עליהם. 

קירור "נשכנים" – לא במקפיא! (בגלל סכנת כוויית קור)

אוכל – מאכלים שעשויים לסייע ולכל הפחות לא להחמיר את המצב, הם מאכלים קרים ורכים. מומלץ גם להימנע ממאכלים שמגרים את המקום, כמו מאכלים שהם יותר מדי מלוחים או חמוצים.

מה לגבי "שרשראות ענבר"? – יש טענות על כך שהדבר מסייע, אך יש לזה בהחלט גם סיכונים משמעותיים! מעשית: זה הוא נושא מיוחד בפני עצמו, שמומלץ להתעמק בו בנפרד ובינתיים לקחת בעירבון מוגבל.

לסיום, נדגיש כמובן: בכול היסוס או התלבטות, מוטב לפנות לייעוץ רפואי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button