כללי

כיצד מערכת יחסים טובה תורמת לבריאות שלכם

מערכות יחסים של זוגות, הן ללא ספק אלמנט מרכזי מאוד בחיים. זה לא דבר שאתה משאיר מאחוריך כשאתה יוצא לעבודה, אלא היבט של החיים האנושיים, שמשפיע באופן נרחב ומעמיק, לטוב או לרע. כיצד זה מתבטא? 

 

המחקרים מאשרים את מה שהגיוני 

מחקרים רבים נערכו במשך השנים בנושא זה, תוך ניסיון לקבוע "מדעית" את ההשלכות הבריאותיות של מערכות יחסים, השפעתן על משך החיים של גברים ונשים, על התקפי לב, רמות כולסטרול וכן הלאה. מחקרים כאלה כדאי אולי לקחת בעירבון מוגבל, מאחר שהם עוסקים בנושאים מורכבים בצורה יוצאת דופן. לא קל להגיע על רקע כזה, למסקנות חד משמעיות. עם זאת, עולה מהם מסקנה כללית אחת ברורה: מערכות יחסים טובות, תורמות לבריאות הנפשית וגם הגופנית וההיפך נכון גם כן. כך שמה שהרגשנו אינטואיטיבית, סוף סוף גם המדענים מבינים. 

 

צמצום מתח

היבט מרכזי מאוד של תועלת בריאותית במערכות יחסים טובות, הוא כפי הנראה צמצום המתח וקידום הרגשה כללית טובה לגבי החיים. זו היא אולי התועלת החשובה ביותר. במערכת יחסים בריאה, שנמצאת במצב טוב (כי לרוב יש עליות ומורדות), המריבות מעטות יחסית וההתפייסות מהירה. על רקע זה, מתקבל צמצום המתח הנפשי. יותר מכך – מערכת יחסים בריאה, עשויה לתרום לצמצום מתחים שנובעים ממקורות שנמצאים מחוצה לה. דוגמה אופיינית מספקים מתחים שנגרמים ממה שמתרחש במקום העבודה. בערב חוזרים הביתה, מקטרים קצת, נרגעים קצת והעניינים נראים טוב יותר. 

 

שניים הם יותר מאחד

כאשר מערכת היחסים טובה, ישנם שניים אשר דואגים לבריאותו של כל אחד מבני הזוג. ממצא משעשע מעט של מחקרים בעבר, היה שגברים נשואים מגיעים לרופא בתדירות גבוהה יותר, ביחס לגברים רווקים. מדוע? זה לא כל כך בגלל שהנישואים עושים להם רע, כמו בגלל שבת הזוג "מנדנדת" שייגשו לרופא, בכל פעם שעולה אצלם חשד לעניין בריאותי כל שהוא. 

 

ובתחום הספורט? יתרונות וחסרונות 

האם חסר לכם זמן ללכת לפעילות הספורט החביבה עליכם? בני זוג מתארגנים מבחינת חלוקת מטלות  ויכולים לסייע זה לזו לפנות זמן לדברים חשובים. מצד שני, לא פחות שימושי – היכולת לעשות ספורט ביחד. דבר זה עשוי להפוך את הפעילות הספורטיבית למהנה במיוחד. מצד "שלישי" – כשיוצאים לפעילות ספורט בנפרד מבן או בת הזוג, הדבר מהווה רענון נפשי מבורך, שעשוי לתרום גם ליחסים עצמם. מצד "רביעי" (יש לנושא הזה המון צדדים, שמתם לב?.. רק אצל המדענים הכול חד משמעי), לעתים הזוגיות והשלכותיה לא משאירים זמן לפעילות ספורט, כפי שנהגנו לעשות בימי הרווקות העליזים שלנו. ילדים זה שמחה אבל גם הרבה זמן שיש להשקיע סביבם. לעתים נדרשות יותר שעות בעבודה, בכדי לשלם משכנתא גדולה וכן הלאה. כך שרווקים לעתים פנויים יותר, גם בכל הנוגע לספורט.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button