כללי

ציפורן חודרנית בצבא

אחת מהבעיות הרפואיות הפופולאריות ביותר אצל חיילים בשירות הסדיר זה בלי שום ספק ציפורן חודרנית, מי מכם לא עבר את הסיטואציה בה הוא הגיע לחובש הצבאי ורצה לקבל טיפול כנגד הציפורן החודרנית או אפילו לנסות ולקבל כמה ב' או ימי מחלה בגלל בעיה רפואית זו.

הציפורן החודרנית בצבא או בשפה הרפואית פטריות בציפורניים נגרמם בגלל מספר סיבות, והם:

  • מכה חזקה – לא פעם ולא פעמיים ישנם כאלו המקבלים מכה חזקה מאוד באצבעות הרגליים במהלך אימון, מה שגורם באופן ישיר לשבירת הציפורן וכניסתה לתוך לוע האצבע, מה שבעצם גורם לזיהום ולהיווצרות של ציפורן חודרנית.
  • היגיינה – כמה פעמים כחיליים אנו שומעים את ההרצאות על היגיינה ועל הסדר שאנו צריכים להקפיד עליו, היגיינה גורמת לא פעם ולא פעמיים לבעיות רפואיות החל מציפורן חודרנית ועד לבעיות של קוסמטיקה החל מבעיות עור ובעיות רפואיות נוספות.
  • מאמץ יתר – מאמצים הם דבר שגרתי במהלך השירות הצבאי הן באימונים והן בקרב, לא פעם ולא פעמיים ניתן לראות שכתוצאה ממאמץ יתר נוצרות ציפורניים חודרניות באצבעות הרגליים, בדרך כלל ניתן לראות את התופעה הנ"ל אצל טירונים שרק התחילו בשירותם הצבאי.

הכיצד ניתן לטפל בצבא בציפורן חודרנית

הטיפול הצבאי מאז ועד היום תמיד היה שונה מהטיפול האזרחי, ראשית כל במידה והבחנת שיש לך ציפורן חודרנית, ראשית כל יש ללכת לחובש הצבאי במרפאה ולקבל טיפול רפואי ראשוני, ישנם טיפולים בעזרת יוד ותחבושות שיכולות די לעזור במהלך הטיפול, לאלו שהמצב אצלם חמור הרבה יותר, הטיפול האולטימטיבי והטוב ביותר זה בלי שום ספק טיפול רפואי של רופא, לאלו שברשותם רופא צבאי בבסיס, ישנה אפשרות לעבור ניתוח קצרצר שבו הרופא בעצם מסיר את הציפורן מפנים הרגל ולאחר מכן מנקה את האזור בצורה נכונה וטובה, לאחר הניתוח הקטן, הרופא והחובש הצבאי המטפל דואג לחבוש את האצבע הפגועה בעזרת יוד, תחבושות וכמו כן קבלת טיפול רפואי בעזרת אנטיביוטיקה בשביל שלא היוצר זיהום כזה או אחר באצבעות הרגליים.

ציפורן חודרנית מצדיק פטורים צבאיים

חשוב שתדעו, ציפורן חודרנית היא כיום אסמכתא בשביל לקבל מספר פטורים מהרופא הצבאי, כגון:

  • פטור מנעליים צבאיות ורשות ללכת עם כפכפים.
  • פטור ממאמץ של ריצות ומאמץ של הרגליים והציפורניים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button