כללי

פדיקור רפואי

פדיקור רפואי נועד לשמירה וטיפול בריאות כפות הרגליים והציפורניים, גם ברובד האסטטי וגם ברובד הבריאותי.

זה די ברור שכפות הרגליים שלנו יכולות להיות האיבר ה'מוזנח' ביותר בגוף, ללא טיפול מסור. כפות הרגליים שלנו, לעיתים קרובות, סובלות גם מבחינה היגיינית, גם מבחינה אסטטית וגם הן חנוקות רוב שעות היום בנעליים לוחצות. כל זה ועדיין לא דיברנו על כך שכפות רגלינו לוקחות אותנו ממקום למקום.

אז ניתן לומר לאחר הרשימה המרשימה הזאת, שאדם שלא יטפל בכפות רגליו, סביר שיסבול מהן בתקופה כזו או אחרת, עקב שפשופים, עור קשה ויבש, יבלות ופצעים למיניהם ועוד תופעות לא נעימות כאלה ואחרות. לכל אלה ניתן למצוא פתרון די נגיש, הלוא הוא הפדיקור הרפואי.

מהו פדיקור רפואי?

פדיקור רפואי נותן מענה לכל מיני בעיות רפואיות שיכולות להיגרם כתוצאה מהזנחה, או חוסר תשומת לב. דוגמאות לבעיות נפוצות יהיו: ציפורן חודרנית, פטריות, אקזמה, יבלות וכדומה. ישנם אנשים שאף נותנים תרופה למכה, ובאים לעשותפדיקור רפואי לפני שכל התופעות הלא נעימות צצות. כך הם שומרים על היגיינה ובריאות כף הרגל, וגם נהנים משירות נוסף של מניקור לכפות הידיים.

איך עושים פדיקור רפואי

יש להבדיל בין פדיקור קוסמטי לפדיקור רפואי. פדיקור קוסמטי יתן אך ורק את המענה האסטטי לכף הרגל, ורוב האנשים ההולכים לטיפול כזה באים לטיפול שטחי יותר, המעניק גם פינוק ורוגע. פדיקור רפואי לעומת זאת, נותן את כל מה שהפדיקור הקוסמטי נותן, אך עם דגש על בעיות בריאותיות כפי שציינו למעלה. יש כאלו המתמחים גם באוכלוסיות מיוחדות יותר כמו למשל בחולי סכרת, איתם יש לנהוג בעדינות יתרה.

הליך הטיפול של הפדיקור הרפואי בשונה מבפדיקור קוסמטי הוא כלי העבודה. בפדיקור הרפואי יכללו גם כלי עבודה כמו סכינים כדי להגיע לעומק העור. מסיבה זו בשביל להיות פדקוריסט רפואי צריך לעבור הכשרה מיוחדת המותאמת לכך. הכלים הנפוצים שבהם משתמשים בפדיקור רפואי יהיו תרסיסי חיטוי, פצירה, חומרי ריכוך, טיפות ליבלות במקרי הצורך, צבת, וסכינים מיוחדות. כל הכלים מחויבים בחיטוי, וכל סביבת העבודה צריכה להיות סטרילית. המטפל תמיד יהיה עם כפפות במשך הטיפול.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button