כללי

מחלות ציפורניים

הציפורניים הן אמנם איבר קטן יחסית בגוף, אולם יש להן חשיבות נכבדת לתפקוד תקין של הגוף. ציפורניים מכסות את קצות האצבעות, הן בידיים והן ברגליים, ומגנות על האזורים הרגישים שמתחתיהן. מעבר להגנה שהן מציעות, ניתן לעטר אותן באופנים שונים ולשפר את המראה הכללי.
כמו כל איבר אחר בגוף, גם ציפורניים עלולות לפתח מחלות ובעיות. הטיפול בכל אחד ממחלות אלו משתנה בהתאם לגורמים, לנסיבות האישיות ולרקע הבריאותי. לפניכם אחדות ממחלות הציפורניים הנפוצות, כמו גם מגוון התסמינים והגורמים שלהן וכיצד ניתן לטפל בהן עד לכדי החלמה מלאה.
פטרת ציפורניים
אחת ממחלות הציפורניים הנפוצות ביותר הנה פטרת ציפורניים. פטרת זו יכולה להופיע גם על גבי ציפורניי הידיים, אולם לרוב היא מופיעה על גבי ציפורניי בהונות הרגליים. התסמינים למחלה זו כוללים בין היתר עיבוי של הציפורן, קצוות מכורסמים ושינוי צבע הציפורן לצהבהב או חום.
עם הזמן, פותחו מבחר טיפולים טובים עבור פטרת הציפורניים, אשר לרוב נשענים על טיפול הנמשך כמה חודשים עד לכדי החלמה. ניתן למרוח על הציפורניים משחות ייעודיות למחלה או ליטול כדורי טרבינפין. לאחרונה אף פותחו טיפולי לייזר המיועדים לפטרת ציפורניים. עם זאת, אין למחלה טיפולי בזק, אלא נטילת התרופות בהתמדה, עד שהפטרת נעלמת.
ציפורן חודרנית
גם ציפורן חודרנית נחשבת לבעיה נפוצה ביותר. ציפורן חודרנית מתרחשת בדרך כלל בציפורני הרגליים, לרוב בעקבות חבלה או נעליים לוחצות מדי. מאחר והציפורן חודרת לתוך הבשר, היא גורמת לצמיחת רקמת גרעון ולזיהומים.
הטיפול בציפורן חודרנית מתמקד בדרך כלל בזיהום שהתפתח ובהחזרת הציפורן לכיוון הנכון, לכדי צמיחה בריאה. במקרים קיצוניים ביותר נאלצים לעקור את החלק הפגוע או את הציפורן במלואה, בכדי שהיא תוכל לגדול מחדש בצורה תקינה.
דלקות ציפורניים
הציפורניים מועדות לדלקות יותר מאיברים אחרים בגוף, בייחוד מאחר ויש להן חשיפה גדולה יותר לחומרים מזהמים. קפל הציפורן הנו אחד האזורים המועדים לפורענות בציפורניים, מאחר והוא עלול לפתח דלקות רבות, בין אם חריפות ובין אם כרוניות.
לרוב, דלקות אלו נגרמות עקב חיידקים, חשיפה ממושכת למים ולחומרי ניקוי ופטריות כגון קנדידה. תסמיני הדלקות הללו כוללים נפיחות, כאבים, אדמומיות ומוגלה. כמו כל דלקת אחרת, יש לטפל בדלקת ציפורניים באמצעות תרופות אנטיביוטיות ושינוי אורח החיים שהוביל לבעיה.

ציפורניים מפוצלות או שבורות
שלא כמו מחלות אחרות, ציפורנים מפוצלות או שבורות אינן נחשבות למחלה ממש, אלא תגובה לבעיה אחרת או לנסיבות חיים. הן יכולות להיווצר עקב טיפול מניקור לקוי, באמצעות סכינים קהים ולא מקצועיים או עקב חוסר ניסיון של המניקוריסטית. כמו כן, דלקות אלו יכולות להיווצר בעקבות בעיות גופניות כגון חוסר איזון בבלוטת התריס או אנמיה, חוסר וויטמינים, חשיפת יתר לחומרי ניקוי ומים ועוד. הטיפול משתנה בהתאם לבעיה ולנסיבות החיים של המטופלים.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
Close
Back to top button