כללי

תאונת דרכים בדרך לעבודה – שאלות ותשובות

תאונת דרכים בדרך למקום העבודה היא בהחלט תרחיש אשר עלול לקרות לכל אחד מאיתנו – יצאת אחרי יום עבודה מעייף, עקב חוסר תשומת לב, עייפות או שאפילו לא באשמתך, באחת הצמתים, התנגש רכבך במהירות גבוהה ברכב שנסע לצידך. כריות האוויר נפתחו ולמרבה הצער, ספגת פגיעות אשר פוגעות בכושר עבודתך לתקופה. מן המפורסמות היא שבכל תאונות הדרכים, זכאי כל אחד מן הצדדים המעורבים לכיסוי ביטוחי מלא מכוח ביטוח החובה ללא כל קשר למידת אשמתו בתאונה. עם זאת, ייתכן מאוד כי אם התאונה התרחשה במהלך העבודה או בדרך אליה, יהיה עדיף לתבוע את המוסד לביטוח לאומי.

באילו מקרים יישא הביטוח הלאומי באחריות הפיצויים?

חוק הביטוח הלאומי התשנ"ה-1995 מגדיר פגיעה בעבודה כתאונה או "מחלת מקצוע" אשר התרחשה "תוך כדי ועקב העבודה". מתוך הגדרה זו, אשר ניתן להחיל על מקרים רבים, ניתן להסיק כי על מנת לזכות להכרת הביטוח הלאומי, נדרשת הוכחת יחס סיבתי בין האירוע שאירע בעבודה ובין הנזקים שבגינם נדרשים הפיצויים. נטל ההוכחה על יחס זה, אפוא, מוטל על מבקש הפיצויים. עם זאת, קבע המחוקק כי במגוון מקרים, יוטל נטל ההוכחה דווקא על המוסד לביטוח הלאומי. תאונות שאירעו במהלך פעילויות של מקום העבודה, גם לא במסגרת שעות העבודה, תוכר כתאונת עבודה. כמו כן, תאונה שאירעה במהלך הפסקת צוהריים תוגדר גם היא כתאונת עבודה. מתוך תקדימים אלו, נקבע כפועל יוצא כי גם תאונה המתרחשת בחזרה מהעבודה או בדרך אליה היא תאונת עבודה לכל דבר ועניין.

האם ניתן לתבוע במקביל גם את הביטוח?

בישראל לא מונהג כפל ביטוחי. לא תהיה כל אפשרות לקבלת פיצוי כפול במקרה של תביעת שני הגורמים בו זמנית. התביעה מול הביטוח הלאומי תסדיר בנוסף לפיצויים וההכרה באובדן כושר העבודה את ימי המחלה ושאר הזכויות אשר יש להסדיר מול המעסיק.

האם כל תאונת דרכים בדרך לעבודה תיחשב לתאונת עבודה?

כעיקרון, התשובה היא כן, אך לשון החוק מונה מספר הסתייגויות לקביעה זו אשר לא יהוו תאונת עבודה. במידה והעובד סוטה מדרכו לעבודה באופן שיהווה "סטייה של ממש", כמו למשל ביקור אצל רופא או לקבלת שירות בבנק וכו', נסיעה זו לא תיחשב כתאונת עבודה. הסתייגות זו לא תחול במקרה בו הסטייה מן הדרך נעשתה לצורך הסעת ילדו של העובד לגן ילדים או לצורך נסיעה לתפילת שחרית בבית כנסת.

>> לעוד שאלות ותשובות חשובות בנושא, לחצו כאן.

החשיבות של סיוע מקצועי בהליך התביעה

את תהליך התביעה קשה לעבור לבד. במקרים רבים עלולים לעלות קשיים ואתגרים בתהליך ולהסיר אחריות מהכיסוי הביטוחי המגיע לך כדין. על מנת להבטיח כי כל זכויותיך ימוצו, חשוב שיעמוד לרשותך גורם מקצועי בעל הכשרה נרחבת וידע מעמיק בתחום. ליווי נאמן שיספק לך תמיכה לאורך כל התהליך יגדיל משמעותית את סיכוייך.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button