בריאותתזונה נכונה

לימי הקיץ החמים– איך אפשר להכין קפה קר?

חודש אוגוסט מסמן את עיצומו של הקיץ. בתקופה הזו אנחנו בדרך כלל עייפים יותר, ומותשים מהחום ומאחוזי הלחות הגבוהים. בזמן זה, כוס קפה חמה היא הדבר האחרון שאולי נרצה לשתות, אך קפה קר ומרענן – בהחלט בא בחשבון. אך לפני שאתם ממהרים לבית הקפה הקרוב, כדאי שתקראו את המאמר הבא; כאן תוכלו ללמוד כיצד להכין קפה קר וטעים במשרד או בבית, ותכירו שילובים מפתיעים להכנת משקאות קפה מיוחדים. 

חליטה קרה

בדרך כלל אנחנו רגילים להכין קפה באמצעות חליטה של פולי קפה טחונים במים חמים. אך לצד החליטה החמה, קיימת גם אפשרות להכין את הקפה באמצעות מים קרים בלבד. שיטה זו יכולה להיות אידיאלית עבור מי שמעדיף משקאות שבהם כמות הקפאין נמוכה יחסית. לחליטה הקרה יתרון נוסף – אחוזי החומציות שלה נמוכים בכ-60% מאחוזי החומציות שבחליטה רגילה. עם זאת, זמן ההכנה של החליטה הקרה ארוך יותר והיא דורשת מכם מעט סבלנות. כדי להכין אותה קחו תערובת קפה (רצוי מפולים איכותיים שנטחנו זה עתה) והשרו אותה במים. היחס שבין הקפה למים צריך להיות בערך 7 ל-1, כלומר צריכה להיות כמות משמעותית יותר של קפה לעומת מים. לאחר 12 שעות סננו את המים ותוכלו להוסיף חלב או שמנת לפי טעמכם. 

למי שאוהב קפה חזק

חליטה קרה היא דרך מצוינת להכין משקה מרענן בקיץ החם, אך אם מעוניינים במשקה מעורר באמת, אפשר להכין את הקפה באמצעות חליטה חמה. אם יש לכם בעבודה מכונת קפה למשרד תוכלו להכין מנת אספרסו איכותית ולצנן אותה בכמה דרכים שונות. ניתן למשל לשמור את התמצית במקרר או להוסיף לה קוביות קרח וחלב קר. כדי להמתיק את המשקה רצוי להכין מבעוד מועד מי סוכר ולקרר אותם היטב לפני השימוש. מכונת קפה לעסק מאפשרת גם להכין כמויות גדולות של חליטה חמה; כך תוכלו להכין כמה מנות קפה, לקרר אותן ואז להכין כמות מכובדת של קפה קר, להנאתם של כל עובדי המשרד.

מתכונים מומלצים לקיץ קריר

הקפה הקר הקלאסי מורכב בדרך כלל ממנת אספרסו, קצת קרח וחלב קר. אך את המתכון הבסיסי הזה אפשר לשדרג בקלות, ולהלן כמה המלצות:

  • הקוקטייל המושלם: קפה ואלכוהול הם כידוע שילוב מנצח. אז אם אתם מתכננים ערב צוות במשרד, הכינו כמה מנות קפה באמצעות מכונת קפה למשרד, צננו את התמצית במקרר, והוסיפו קרח ומעט קואנטרו וקוניאק. אפשרות אחרת היא כמובן לשלב בין מנת קפה איכותית לבין בייליס – אייריש קרים שכידוע נוצר בשביל משקאות קפה.
  • מתקתק ומיוחד: לקפה יש טעם עשיר וחזק, אך אם מוסיפים לו מעט סירופ מייפל ומקל וניל, טעמו משתבח עוד יותר. למרכיבים אלו ניתן להוסיף חלב וקרח והאמיצים יצרפו גם כמה פרוסות בננה.
  • המתכון הקובני:  מי שכבר מכיר את כל משקאות הקפה הסטנדרטיים, יכול להתנסות בקפה הקובני. למנת האספרסו הרגילה מוסיפים שמנת, מיץ ליים/מיץ תפוזים, קרח, רום לבן ומי סוכר. אם נראה לכם שאין סיכוי שייצא מכל המרכיבים האלה משהו טוב – תנסו! אולי תגלו שמצאתם את המשקה החדש של הקיץ.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button