בריאותיופי וטיפוח הגוף

השוואה בין סוגי קרם הגנה

הקיץ מביא איתו את החופש הגדול, הים והבריכה, הטיולים והבילויים בטבע. וכל זה אומר גם הרבה מאוד שעות מחוץ לבית, מתחת לקרני השמש. אז חוץ מבקבוק מים שתמיד חשוב לקחת ולהקפיד לשתות הרבה, גם קרם ההגנה הופך להיות השותף שלכם לכל הטיולים והבילויים.

מה ההבדל בין הסוגים השונים? איך לבחור את הקרם שהכי מתאים לכם?

איך פועל קרם הגנה?

לפני שנדבר על בחירת קרם ההגנה שהכי מתאים לכם, בואו נדבר רגע על איך בכלל פועל קרם הגנה. כולנו יודעים שהתפקיד שלו הוא להגן עלינו בפני קרינת השמש, אבל איך הקרם עושה את זה?

יש היום בשוק שני סוגים עיקריים של מסנני קרינה – מסנני קרינה כימיים ומסנני קרינה פיזיקליים. מסנני קרינה כימיים הם חומרים שסופגים אליהם את קרינת השמש ומונעים ממנה להגיע לעור שלנו. לעומת זאת, מסנני קרינה פיזיקליים פועלים כמו מראה שמחזירה את קרני השמש ומרחיקה אותה מהעור.

מהו הסוג הכי טוב?

שני הסוגים של מסנני הקרינה עושים עבודה מצוינת בהגנה בפני השמש, כאשר ההבדלים ביניהם רלוונטיים בעיקר לתהליך הייצור של הקרם – בגלל שכל אחד מהם נותן תכונות קצת שונות. הרוב הגדול של הקרמים הפופולריים שיש היום בשוק משלבים את שני הסוגים, כדי לתת את ההגנה הרחבה ביותר. יש אנשים שמעדיפים להשתמש בקרם הגנה שיש בו רק מסננים כימיים או רק מסננים פיזיקליים, אבל זה בעיקר עניין של העדפות אישיות. חשוב לוודא שאתם רוכשים קרם הגנה של חברה מוכרת שקיבלה את אישור משרד הבריאות, ושקרם ההגנה מספק הגנה כנגד קרינת UVA וגם קרינת UVB.

איך לבחור את גובה ההגנה?

כולנו יודעים שכאשר בוחרים קרם הגנה חשוב להסתכל על המספר של ה-SPF. אבל מה זה אומר? המספר הזה הוא שילוב של שני נתונים – מה אחוז ההגנה על העור ולמשך כמה זמן. לא ניכנס כרגע לנוסחאות החישוב המסובכות (שאותן תוכלו למצוא בקלות בגוגל), אבל כן נגיד שכדאי לבחור במקדם הגנה שנע בין 30 ל-50 SPF בשביל הגנה יומיומית או כאשר יוצאים לטיולים. היום כבר ברור שאין יתרון למקדמי הגנה גבוהים יותר (למשל כאלו אם SPF 100), אבל הם בדרך כלל יקרים יותר ופחות נוחים לשימוש.

להיות חכם בשמש – זו לא רק סיסמה

חשוב מאוד להשתמש בקרם הגנה בכל יום שבו אנחנו יוצאים מהבית, ובמיוחד כשאנחנו אמורים להיות בשמש למשך כמה שעות טובות. אבל חשוב לזכור שקרם הגנה לא מגן עלינו ב-100%, במיוחד לא בשעות הצהריים שבהן קרינת השמש הכי חזקה. ולכן חשוב גם לשהות בצל, להשתדל לא להיות הרבה זמן בחוץ בצהריים, ואם אפשר – להיעזר בכובע, משקפי שמש ובגדים ארוכים שיגנו על העור. וכל עוד אנחנו מזיעים או נכנסים לים ולבריכה, קרם ההגנה נשטף מהעור וחשוב לחזור ולמרוח שכבה חדשה בכל פעם שאפשר.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button