בריאותיופי וטיפוח הגוף

איך להתמודד עם מכת החום בישראל?

ישראל נחשבת למדינה חמה, בכך אין ספק. מזג האוויר הים תיכוני שלנו מאופיין בטמפרטורות גבוהות במיוחד, ימים מלאי לחות ושעות ארוכות של שמש, שאין בהם הקלה לעתים – גם לא בשעות הערב. אך בעוד שכולנו יודעים כיצד להתגונן מימי החורף הקרים, רבים מאיתנו חשופים לסכנות שונות הכרוכות במזג האוויר החם – גם כשאנחנו לא "נצלים" בחוף הים. כיצד נתמודד עם גלי חום, עומסי חום כבדים וטמפרטורות גבוהות? הנה טיפים שיסייעו לכם לצלוח בשלום את העונה החמה.

מה מוגדר כ"גל חום" ומה "עומס חום כבד"?

גל חום – ימים רצופים המאופיינים בחום גבוה מהרגיל, לרוב יוגדר בטמפרטורה של מעל ל-32.2 מעלות למשך שלושה ימים.

עומס חום כבד – שילוב בין טמפרטורה גבוהה לבין לחות גבוהה, לרוב יוגדר בטמפרטורה של מעל ל-30 מעלות ובלחות של 70%.

הטיפים שיסייעו לכם לצלוח את הקיץ

צרו סביבה קרירה

בשעות בהן החום בשיאו, מומלץ לשהות במקום בו יש מיזוג האוויר. כדי ליצור סביבה קרירה, אין צורך להפעיל את המזגן בכל שעות היום, אלא להסתפק בעיקר בשעות שיא החום – שעות הבוקר המאוחרות והצהריים. מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך במקרה בו הטמפרטורה עולה מאוד – מעל ל-35 מעלות, הם לא מסוגלים לקרר את הגוף וגם לא להגן מפני פגיעה פיזית כתוצאה מהחום הכבד. כך או כך, מומלץ להגיף תריסים וחלונות בשעות החום על מנת לצמצם את חדירת קרני השמש. אם תעשו כן, תצמצמו את חדירת השמש בכ-80%!

פעילות בחוץ

נסו להימנע לשוטט בחוץ בשעות החמות, והעדיפו לבצע מטלות שונות מחוץ לבית בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. נסו לצמצם את הפעילות הגופנית שאתם עורכים בשעות החום, ואם אתם חייבים לעשותה – הקפידו לשתות במהלכה 2-4 כוסות מים (בנוסף למכסה היומית). הקפידו ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים, למרוח קרם הגנה, להרכיב משקפי שמש, לחבוש כובע רחב שוליים והעדיפו להסתובב במקומות מוצלים.

אכילה ושתייה – מה כדאי?

הרבו בשתיית מים קרים או שתיה קלה אחרת, 8-10 כוסות ביום – זה יקרר את גופכם לאין ערוך ויתרום לגוף נוזלים שאיבד בהזעה. מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים או משקאות המכילים קפאין/אלכוהול. למרות החום, הקפידו על ארוחות מאוזנות.

מי נמצא במצבי סיכון?

מזג אוויר חם במיוחד מציב את כולם במצב סיכון המחייב שימת לב, אך ישנם אוכלוסיות הנמצאות במצב סיכון מוגבר, כמו אנשים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, מחלות נפש, השמנת יתר או בעת מחלה חריפה. גם תרופות מסוימות עשויות להגביר את הרגישות לחום ומחייבות זהירות יתר – כדורי שינה, הרגעה, תרופות לפרקינסון ולבעיות נפשיות שונות. בנוסף, אוכלוסיית הקשישים היא אוכלוסייה הנתונה בסיכון גבוה וחשוב מאוד להקפיד על הכללים שלעיל ביתר שאת.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button