יד לקשיש

כך תימנעו מנפילות בתוך הבית

אנו צריכים לשמור על הבריאות שלנו ועל סביבת מגורים בטוחה לכל אורך שנות חיינו, אך הצורך בכך גדל משמעותית ככל שאנו מתבגרים. הגוף פחות חזק, עייפות החומר מורגשת – והדבר עשוי להוביל לנפילות וחלילה לחמור מכך. כיצד נתאים את הבית כך שנמזער נזקים באופן מקסימלי? ואילו פעולות יכול המבוגר עצמו לעשות כדי לשמור על עצמו מפני נפילות? הנה מספר המלצות שיסייעו לכם להתמודד, ולשמור על עצמכם ועל אהוביכם.

התאמת חדר האמבטיה והשירותים

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים המועדים ביותר לפורענות בבית, שכן יש בו סכנת החלקה ממשית. על מנת שנוכל "לאבטח" את החדר, יש מספר פעולות שנוכל לנקוט ושינויים שנוכל לבצע – רובם פשוטים מאוד.

ראשית, על מנת למנוע החלקה, התקינו שטיח גומי הנדבק לרצפה בתוך האמבטיה או המקלחון, ואחד נוסף מחוצה לו. אם אתם מתכננים לערוך שיפוץ בחדר האמבטיה, העדיפו לבחור בריצוף מונע החלקה – הדבר עשוי להיות מציל חיים. המלצה נוספת למניעת החלקה היא הצבת כסא פלסטיק יציב בתוך האצבטיה. בנוסף, חשוב להתקין ידיות אחיזה יציבות בכמה מוקדים "אסטרטגיים" בחלל – בתוך האמבטיה, ליד השירותים וגם ליד הכיור.

המלצות נוספות לרחצה בטוחה יותר הן לנגב מיד רטיבות ברצפה, להתנגב היטב לאחר שמסיימים את הרחצה ולפני שיוצאים מהמקלחת וחשוב מאוד – אל תנעלו את דלת השירותים או האמבטיה מבפנים, כדי שבמקרה וחלילה תזדקקו לסיוע, תוכלו לקבל אותו מיד.

התאמת הסלון וחדר השינה

כלל האצבע שלנו הראשון שלנו בכל חלל ובחלל הסלון בפרט הוא לפנות חפצים מיותרים מהרצפה – חוטי חשמל וטלפון, כלי נוי שאנו עלולים להיתקל בהם ואפילו שטיח (אלא אם כן אתם מצמידים אותו לרצפה באמצעות חומר הדבקה). בנוסף, חשוב למקם את הריהוט בסלון ובחדר השינה כך שלא יפריע לנו למעבר חופשי ונוח, ויש להקפיד לסגור בתום השימוש את דלתות הארון והמגירות השונות.

בנוסף, חשוב להקפיד על תאורה מספקת – בכל הבית. כזו שתהיה חזקה אך לא מסנוורת, תאורה שתסייע לכם לגשש את דרכיכם לשירותים באמצע הלילה, וגם מנורת לילה שתהיה לצדכם, ליד המיטה.

התאמת המטבח

נשאף לסדר את המטבח כך שיהיה כמה שיותר פרקטי, נוח ופשוט לשימוש. ראשית, את חפצי המטבח שאנו עושים בהם שימוש יומיומי, נעדיף למקם בהישג יד. בשום פנים ואופן לא נטפס על כיסא כדי להגיע לחפצים הממוקמים גבוה, ובמקרה הצורך נבקש סיוע בכך. כדי למנוע החלקה, חשוב לנגב כל רטיבות, שאריות מזון או שאר מרעין בישין מרצפת המטבח וכשאנו עוסקים בבישול, חימום האוכל, אפיה או כל פעולה אחרת – נקפיד לעשות זאת בזהירות כדי למנוע, חלילה, תאונות במטבח.

הנחיות כלליות

אם אתם זקוקים לכך, עשו שימוש באביזרי עזר לניידות – מקל, הליכון וכל כלי עזר אחר שיכול לסייע לכם בתפקוד. התייעצו עם מרפא בעיסוק או פיזיותרפיסט שיוכל להתאים עבורכם את הפתרון הטוב ביותר.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button