ילדים

תחפושות בפורים – כיף גדול אבל פוטנציאל לסכנה

הן נוצצות אלינו מחלונות הראווה וממלאות את לב ילדינו – ובואו נודה – גם את הלב שלנו, בשמחה חגיגית במיוחד. התחפושות היפות ממלאות את מדפי החנויות וכולנו אצים להצטייד באחת שתשמח את ליבנו יותר מכל. פורים בפתח, וזה ללא ספק הזמן לבחור את הבדים שיהפכו אותנו ליום אחד לנסיכים ונסיכות, אבירים ואבירות, גיבורי על וכמובן – הלהיט השנתי התורן. אך לצד השמחה שהתחפושות הללו גורמות לנו – אנו עלולים לשלם עליהם גם מחיר יקר. ולא, אנחנו לא מתכוונים לתג המחיר המוצמד לתחפושת. במה מדובר, ממה כדאי להיזהר ומה עושים במקרה שנפגעים, חלילה? הנה מדריך שיבטיח שלחג הזה תגיעו הכי בטוחים ומאושרים!

סובלים מאלרגיות? שימו לב לתווית היצרן

רוב הבדים מהם מייצרים תחפושות עשויים מחומרים סינטטיים וזולים. אחרי הכל, זהו לובש שאנו עוטים על עצמנו למשך כמה שעות בלבד, ולכן יצרני התחפושות לא מוצאים לנכון להשקיע בבדים איכותיים ועמידים. עבור רובנו לא מדובר בפרט מטריד במיוחד, אך עבור ילדים ומבוגרים הסובלים מאלרגיות – הדבר עשוי להיות לא נעים. מאוד לא נעים.

אז מה עושים? לפני שאתם בוחרים את התחפושת המיועדת, שימו לב להרכב הבד. אם אתם אלרגיים אליו, כנראה שתדעו לבד ממה להיזהר והימנעו מלרכוש את התחפושת הזו. עם זאת, אם כבר רכשתם תחפושת לפני ששמתם לב להרכב הבד וגיליתם שאתם אלרגיים אליו – אל דאגה, עדיין ניתן למזער נזקים. כל שעליכם לעשות הוא פשוט ללבוש שכבת בגד נוספת מתחת לתחפושת, על מנת למנוע את התגובה האלרגית.

שימו לב – אם אתם חשים שאתם מתחילים לפתח תגובה אלרגית, הסירו את הבגד, עשו שימוש במשחות מתאימות ובמקרה הצורך פנו לקבלת טיפול רפואי.

תחפושות מדליקות עשויות להיות דליקות!

תחפושות רבות, בעיקר כאלה שלא מצוידות בתו תקן בטיחותי, עשויות להיות דליקות. אין צורך להכביר במילים על הסכנה הכרוכה בכך – ובמיוחד בפורים. בנוסף, אם אתם מכינים את התחפושת בבית, שימו לב כי לא מעט תוספים כמו נייר, חומרים פלסטיים, צמר גפן, נוצות ועוד – הם דליקים ובשל כך עלולים להיות מסוכנים. משרד התקנים מחדש את המלצותיו מדי שנה לקראת חג הפורים, ומפציר שלא לעשות שימוש בחומרים כגון אלה. לכן המלצתנו לכם היא כזו: אם אתם יכולים לוותר על תחפושת ביתית העשויה מחומרים דליקים – עשו זאת בלי לחשוב פעמיים. אם אתם רוכשים תחפושת מוכנה – חפשו את תו התקן הבטיחותי. ואחרון חביב – גם אם רכשתם תחפושת בטיחותית, העדיפו לשלוח אותה לכיבוס בניקוי יבש כדי לא לפגום בשכבת העמידות לאש. אם, חלילה, התחפושת נדלקת באש – מהרו להישכב, להתגלגל בחול ולדאוג שהאש תיכבה באמצעות כמות גדולה של מים.

תחפושות לוחצות – זה מלחיץ!

שימו לב שהתחפושת כוללת פתחי איוורור, שהיא תואמת את מידתכם וחשוב מכך – אם מדובר בתינוק או בילד קטן – הקפידו על כך שבעתיים!

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button