כללי

דיקור סיני – טכניקה טיפולית לגמילה מעישון

רוב האנשים המעשנים יאמרו לך "אל תתחיל עם זה בכלל" ויטענו כי אם רק היו יכולים, היו מפסיקים מיד. אכן, מדובר בהרגל רע שהשלכותיו המזיקות הולכות ומתבהרות עם הזמן. הסכנות הבריאותיות למעשן ולסביבתו, הפגיעה בכושר, הריח הרע מהפה והבגדים, הפגיעה בחוש הריח והטעם, צביעת השיניים, אלו רק כמה מההשלכות השליליות של עישון סיגריות.

עם זאת, מהרגע שהתחלנו קשה מאוד להפסיק. הניקוטין בסיגריות ממכר מאוד וכיום חברות הסיגריות מודעות לכך, ויתרה מכך, מסתמכות על זה. כ-60% מהמעשנים ינסו להפסיק במהלך חייהם באמצעות סדנאות שונות, מדבקות ומסטיק ניקוטין וטיפולים פרטניים שונים. עם זאת, הם חוזרים, לאכזבתם הרבה, שוב ושוב אל הסיגריות כאשר רק כ-30% מהנגמלים אינם חוזרים לעשן. שיטה פופולרית שיעילותה הוכחה מחקרית היא דיקור סיני. דיקור נקודות בגוף, המשתנות מאדם לאדם, מהוות פתרון לא פולשני וללא הכנסת חומרים זרים לגוף להתמכרות לעישון.

האם זה יעיל?

נתונים שנבדקו מ-14 מחקרים שונים ובלתי תלויים על דיקור סיני נגד עישון, שחלקם ניהלו מעקב במשך שנים על המשתתפים, הצביעו על השפעה חיובית משמעותית על הגמילה מעישון של מאות המשתתפים בניסוי. המשתתפים דיווחו כי טעמן של הסיגריות נעשה רע בהרבה ככל שנמשך הטיפול.

כיצד נעשה טיפול גמילה מעישון באמצעות דיקור סיני?

כל טיפול בדיקור סיני יתחיל קודם כל בשיחת הכנה. בשיחה יישאל המטופל מספר שאלות על מנת לסייע באבחון הבעיה ומקורה. בעזרת הכרה מעמיקה יותר, יידע המטפל ביתר קלות באילו נקודות יש לטפל בדיקור.

חשוב להבין כי רפואה סינית פועלת בגישה הוליסטית הרואה את גוף האדם כשלם. לכן, בניגוד לרפואה הקונבנציונאלית, לא ניגש לטפל באופן נקודתי באיבר בו הבעיה נמצאת. לכן, אף על פי שישנן נקודות דיקור שידוע שהינן יעילות בהפסקת עישון, כמו בחלק הפנימי של הזרוע או המרפק, יספק המטפל טיפול מקיף שישפר את הזרימה האנרגטית בכל גוף המטופל כדי לשפר את מצבו הרגשי והפיזי באופן כולל.

הדיקור מסייע לאיזון בזרימה האנרגטית בגוף והפעלתה באופן מיטיב יותר ומשפר גם את התופעות הפיזיות השליליות הנגרמות מנזקי העישון. בשלב מוקדם מאוד ישפיע דיקור סיני על רגיעת הנפש, דבר שיעודד את המשך התהליך. הירידה באי-השקט תוריד גם את החשק לסיגריה ותיתן כוחות להתמיד. ישנן שתי טכניקות עיקריות לדיקור סיני נגד עישון.

דיקור ראש

בתהליך זה מחדיר המטפל מחטים עדינות בנקודות שונות בראש המטופל על מנת לשחרר ערוצי אנרגיה שונים בגוף המכונים מרידיאנים. התהליך אינו כואב והמחטים הינן סטריליות וכמובן חד פעמיות. הטיפול אינו כרוך בתופעות לוואי וניתן לחזור למהלך החיים הרגיל מיד לאחריו.

דיקור אזניים

שיטת הטיפול הינה זהה, אך כאן נקודת הטיפול המרכזית היא תנוכי האוזן. הוכח כי הטיפול בנקודות אלה יעיל ביותר להפסקת עישון ולריפוי ההשלכות השליליות שלו.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button