בריאותתזונה נכונה

שיטות וטיפים לטיפול בדלקת חניכיים

תפקידן של החניכיים הוא להגן על השיניים שלנו ולשמור על מקומן בתוך הפה. כשאנו לא שומרים כראוי על היגיינה נאותה, מצטברת אבנית סביב השיניים המשמשת כמושבה משגשגת לחיידקים – והחניכיים נפגעות. כך מתרחשת דלקת חניכיים. כיצד ניתן לטפל בה? הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לחניכיים להבריא, מהדרך המסורתית, למגוון דרכים אלטרנטיביות.

טיפול בדרך המסורתית

דרך הטיפול הרפואית נקבעת על פי מצבו הרפואי של המטופל וכמובן גם חומרת הדלקת. ברוב המקרים, טיפול באמצעות "גירוד" האבנית, הבקטריות והרקמות המתות שהצטברו בשורשי השיניים יספיק כדי להביא להחלמה מהירה ומלאה. במקרים חמורים יותר, ידרש טיפול נרחב יותר הכולל ניתוח פריודונטי, שמטרתו היא לערוך שיקום מקיף של שורשי השן ועצם החניכיים שנפגעו.

לא פחות חשוב: תחזוק ושמירה

כדי להבטיח שדלקת החניכיים לא תחזור, חשוב מאוד להפקיד על היגיינה מירבית, למשל – להקפיד לנקות את השיניים בחוט דנטלי, להקפיד על צחצוח שיניים ולשים לב לכל שינוי בהרגשה, בצבע החניכיים ועוד, כך שאם הדלקת חוזרת – תוכלו לטפל בה באופן מיידי.

הטיפול הטבעי בדלקת חניכיים

  1. מלח ים

מי מלח ידועים כמנקים זיהומי פה מסוגים שונים – וגם דלקת חניכיים נכללת תחת הקטגוריה הזו. כדי להפחית את חומרת המצב, המיסו מלח ים בכוס מים פושרים וגרגרו בפה (מבלי לבלוע) במשך כחצי דקה, לפני או אחרי צחצוח השיניים.

  1. ויטמין C

חוקרים גילו ומצאו כי יש קשר הדוק בין רמות נמוכות של ויטמין C לבין הסיכוי לחלות בדלקות חניכיים. הויטמין המופלא, כך מסתבר, מסייע לחיזוק רקמת החניכיים ובכך מקטין את הסיכוי ללקות בדלקת. על כן, אם אתם לוקים בדלקת חניכיים, הוסיפו לתפריט מזונות עשירים בויטמין C או עשו שימוש בתוסף תזונה.

  1. שמן מנטה

לשמן מנטה טבעי יש סגולות ריפוי נפלאות. הוא מסוגל לחסל זיהומי פה מסוגים שונים ונחשב גם למחסל חיידקים. כדי לעשות בו את השימוש המיטבי, ערבבו מספר טיפות של שמן מנטה בכוס מים פושרים לפני צחצוח השיניים ותרוויחו כמה פעמים: גם טיפול טבעי, גם הרגעה של החניכיים הנפוחים וגם הבל פה רענן.

  1. שקית תה

לתה יש סגולות ריפוי נהדרות, זאת – בין היתר – הודות לטאנין שהוא מכיל, הידוע בסגולותיו האנטי בקטריאליות. כדי לנתב את סגולותיו לטובת ריפוי הדלקת, כל שעליכם לעשות הוא להשרות את התה מספר שניות במים רותחים, לקרר מעט וללחוץ בעדינות על החניכיים הנפוחים

  1. סודה לשתיה

לסודה לשתיה יש סגולות רבות, אחת מהן היא היכולת שלה לנטרל חומציות. כשאנו לוקים בדלקת חניכיים, האיזון החומצתי בפה שלנו נפגע – וכאן החומר הטבעי והנהדר נכנס לפעולה. הוסיפו קמצוץ סודה לשתיה למברשת השיניים וצחצחו היטב. החומר יפעל לאיזון החומצות האחראיות למחלת החניכיים ולעששת. עם זאת, חשוב להגביל את השימוש לפעם בשבוע, כדי לא לפגוע בשכבת האמייל המגנה על השן.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button